فردوس - در سالروز بعثت پیامبر مهربانی ها شهرستان فردوس غرق در نور و سرور بود و جشن محوری این روز با عظمت در محل مسجد جامع قدیم با سخنرانی حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی از سخنرانان کشوری برگزار شد.

سالروز بعثت پیامبر مهربانی ها در شهرستان فردوس گرامی داشته شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از فردوس، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه دوشنبه در این مراسم اظهارداشت: خداوند در شب بعثت بر مردم منت گذاشت و صاحب خلق عظیم و شرح صدررا برای هدایت انسانها به پیامبری برگزید.

کارشناس برنامه سمت خدا اضافه کرد: پیامبر اسلام در میان آن همه نامهربانی ها، مهربان ترین و در مقابل بی حرمتی ها، مظهر ادب بود.

چهره آشنای صدا وسیما تصریح کرد: هنر این است انسان بتواند از پیغمبری که در مرتبه بالایی قرار دارد، اندکی از اخلاق و رفتارش را در  زندگی خود پیاده کند.

رفیعی تاکید کرد: باید از اخلاق و رفتارپیامبر اسلام در خانه، اجتماع و محافل مختلف درس بگیریم و سیره آن حضرت را ترویج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت وارد خانه که می شدند، زمان را به سه بخش: خدا، خانواده و کارهای شخصی تقسیم می کرد و به خانواده خویش اهمیت زیادی می داد، با آنها حرف می زد و محبت و دوستی ایجاد می کرد.

وی اضافه کرد: امروز زن و شوهر مهارت گرم داشتن کانون خانواده را ندارند به همین دلیل است آمار طلاق روز به روز بیشتر می شود.

رفیعی افزود: در اجتماع پیامبر اسلام زبانش را کنترل می کرد زیرا بخوبی می دانست تمام مشکلات انسان در جامعه از رها کردن زبان و رنجاندن مردم است.

وی با اشاره به تبلیغات انتخابات گفت: درس گرفتن از زندگی پیامبر یعنی در تبلیغات انتخابات یکدیگر را تخریب نکنیم، حرمت رقیب را نگه داریم و ورودمان به این میدان حساس فقط برای رضای خدا و گره گشایی از مشکلات مردم باشد.

وی موضوع انتخاب را در تمام مراحل زندگی بسیار مهم دانست و افزود: در صحنه سیاسی یک انتخاب اشتباه می تواند اسلام را از بین ببرد و افراد فاسق را در جامعه حاکم کند، همان طور که تاریخ از این نمونه ها زیاد دارد.

 وی توصیه کرد: مردم در آستانه انتخابات به عبادت و رکوع و سجود اشخاص نگاه نکنند بلکه در گزینش ها، صداقت و امانت داری افراد است که می تواند ملاک قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد الفت و احوالپرسی از مردم را پیامبر اکرم در اجتماع مهم می دانستند وهمیشه در جهت وحدت و همدلی امت اسلامی حرکت می کردند و حرفی نمی گفتند تا موجب رنجش خاطر برادر دینی خود را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه مجلس پیامبر، محفل حلم، حیا، صداقت و امانت بود تاکید کرد: امروز باید این سخن را در تمام مجالسمان نصب کنیم و ببینیم چقدر محافل ما به این چهار مولفه نزدیک است.

وی آن حضرت را فردی همیشه خندان، آسان گیر و نرم خو در زندگی فردی و اجتماعی دانست وتصریح کرد: پیامبر اکرم هرگز به صورت مستقیم عیب کسی را بیان نمی کرد تا خود باعث ترویج منکرات شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.