مشهد- شهردار تبریز گفت: در سال ۲۰۱۸، تبریز میزبان اجلاس وزرای گردشگری شهرداران مسیر جاده ابریشم خواهد بود.

تبریز میزبان اجلاس وزرای گردشگری شهرداران مسیر جاده ابریشم می‌شود

صادق نجفی که برای شرکت در نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد مقدس حضور یافته بود، گفت: برگزاری این اجلاس اتفاق جدیدی است که امیدواریم این اجلاس دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه مشهد از سوی آیسسکو به  عنوان پایتخت فرهنگی جهان انتخاب شده برگزاری برنامه‌هایی از این دست به عنوان اجلاس‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند در معرفی کشورمان به جهانیان بسیار مفید باشد.

شهردار تبریز گفت: اجلاس شهرداران جهان اسلام می‌تواند در معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به ویژه مشهد که یکی از شهرهای فرهنگی و معنوی جهان اسلام است نقش به سزایی داشته باشد.

نجفی با اشاره به انتخاب تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، گفت: این اجلاس می‌تواند به عنوان یک تجربه بسیار خوب برای تبریز در سال ۲۰۱۸ به حساب آید و تبادل اطلاعاتی شهرداری تبریز با شهرداران سایر کشورهای اسلامی در این زمینه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۸، تبریز میزبان اجلاس وزرای گردشگری شهرداران مسیر جاده ابریشم خواهد بود که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اجلاس شهرداران مشهد به دست می‌آید میزبان خوبی برای اجلاس وزرای گردشگری مسیر جاده ابریشم باشیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه از دیگر دستاوردهای این اجلاس می‌توان به ظرفیت معرفی فرهنگ تشیع در جهان اسلام اشاره کرد گفت: با توجه به اینکه در مشهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه شهری، تقویت زیرساخت‌ها، ساخت مراکز تفریحی و غیره انجام شده این شهر می‌تواند الگوی یک شهر کامل اسلامی برای دیگر کشورهای اسلامی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.