مشهد- استاندار خراسان رضوی در دیدار با رئیس مجلس ملی پاکستان اظهار داشت: سال گذشته این استان پذیرای ۹۰ هزار زائر پاکستانی بوده است.

۹۰ هزار زائر پاکستانی به مشهد مقدس سفر کردند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در دیدار با ایاز صادق با اشاره به سوابق تاریخی روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، اظهار داشت: بنای تعاملات همواره بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک بوده است.

وی با بیان اینکه در این سال های اخیر تعاملات اقتصادی خراسان رضوی با پاکستان، افزایش یافته، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های دو طرف، این سطح، قابلیت افزایش است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود مضجع شریف رضوی در مشهد مقدس، گفت: همیشه شاهد حضور پرشور و گسترده زائران پاکستانی در این شهر هستیم به گونه ای که تنها در سال گذشته ۹۰ هزار زائر از این کشور به مشهد مشرف شدند.

رشیدیان اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی راه آهن مشهد به زاهدان امکان مسافرت برای زائران پاکستانی بیش از پیش به مشهد فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: تلاش مسئولان در استان، ظرفیت سازی برای تسهیل سفر زائران کشور پاکستان به مشهد  مقدس است به ویژه این که امسال این کلان شهر با عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: این سفرها باعث افزایش و تقویت همدلی ملت ها و دولت های دو کشور و توسعه مناسبات خواهد بود.  

حامل پیام های خوب

رئیس مجلس ملی پاکستان نیز هدف از سفرش به مشهد را زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) اعلام کرد و گفت: سفر به ایران بنا به دعوت آقای لاریجانی, رئیس مجلس شورای اسلامی ایران, صورت گرفت و  آمدم و و ملاقات های خوبی با رییس جمهور و وزیر صنعت ایران داشتیم.

ایاز صادق افزود: ما در همه ملاقات های خود وحدت و انسجامی را بین خود و طرف ایرانی مشاهده کردیم و حامل پیام های خوبی از ایران به کشورم هستم.

رئیس مجلس ملی پاکستان اظهار داشت: ما از مقامات و مردم ایران تشکر می کنیم که فضای خوبی برای زیارت زائران ما فراهم کرده اند.

وی اضافه کرد: من همیشه از پاکستانی ها می شنوم که در ایران برخورد خوبی با وزرا می شود و من هم این را به عینه دیدم و هنگامی که بازگردم نامه های به نخست وزیر, وزیر دفاع و برخی دیگر از زوار نامه خواهم نوشت چون بسترها برای همکاری گسترده فراهم است و باید یک تحرک ابتدایی ایجاد شود.  این ظرفیت ها در مناطقی مانند چابهار و... به خوبی دیده می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.