مشهد- بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) در شب مبعث رسول اکرم (ص) با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران آن حضرت غرق جشن و سرور شد.

حرم مطهر رضوی غرق در نور و شادی شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با مبعث رسول مکرم اسلام  حرم مطهر رضوی غرق در نور و شادی شد و جمع کثیری از زائران و ارادتمندان به اهل بیت (ع) برای عرض تبریک به محضر مولایشان حضرت امام رضا(ع) به این حرم مشرف شدند.

گفتنی است شامگاه دوشنبه مراسم جشن مبعث با برنامه های متنوعی از جمله مولودی خوانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رنجبر در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی و همچنین اجرای سرود و همخوانی در حرم مطهر رضوی همراه بود.

حجت الاسلام رنجبر در این مراسم باشکوه با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام، بخاطر کمالاتی که داشتند به این مقام عظیم رسیدند، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلامی، سراسر نور و محبت بودند، ایشان عشق و دلداگی به خالق هستی را به بشریت آموخت.

وی ادامه داد: مومنان باید عشق و دلداگی به خدا را از رسول گرامی اسلام فرا گرفته و افزون بر خالق هستی، به اهل بیت(ع) و جان مبارک حضرت محمد(ص) نیز عشق بورزند، زیرا عاشق شدن، تبعیت و هم‌رنگ شدن را در بر دارد، اگر ما عاشق اهل بیت(ع) شدیم همان راهی را می‌رویم که ایشان می‌خواهند.
این استاد اخلاق ابراز کرد: مومنان باید از زنبور عسل درس بگیرند، یعنی همانطوری که زنبور عسل شیرینی را بر می‌دارد، مومن نیز باید همیشه به سراغ خوبان باشند.
وی با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) در میان مردم جاهل مبعوث شد، گفت: مردمِ جاهلِ آن زمان خون می‌خوردند، دختران خود را زنده به گور می‌کردند و بدترین رفتارها و کردارها را با هم داشتند، اما وجود مبارک رسول الله(ص) با اخلاق مهربانانه‌اش، قفل‌ها و تعصبات جاهلیت را از بین برد.
این استاد حوزه با تاکید بر اینکه کمک به دیگر، فقر را از بین می‌برد، اظهار کرد: بخل‌ورزی، جاه‌طلبی و تکبر به زیان افراد است، مومنان باید همیشه در راه خداوند انفاق کنند، زیرا هر چقدر در راه خدا ببخشند خدای متعال بهترش را به آنها می‌دهد.
  وی با اشاره به اینکه یاد خداوند باعث آرامش جان میگردد، ادامه داد: وقتی ما عمل نیک و حسنه انجام می‌هیم، خداوند عزتمندی را تقدیر می‌کند و باعث می‌شود تا دیگران نیز به یاد و ذکر خداوند بیفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.