جلسه حل و فصل مشکلات مسکن مهر در برنامه‌ریزی برای اتمام واحدهای مسکن مهر روز گذشته با حضور تمام ۳۴ مدیرکل راه و شهرسازی استان‌ها در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

آخوندی شب انتخابات ۳۴ مدیر راه و شهرسازی را به خط کرد/ واحدهای مسکن مهر را تمام کنید

به گزارش «قدس آنلاین»  آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه پروژه مسکن مهر باید تا پایان دولت یازدهم به اتمام برسد دستور داد تا تمام ۳۴ مدیرکل راه و شهرسازی استان‌ها در سازمان ملی زمین و مسکن گرد هم بیایند تا راهکاری برای حل و فصل مشکلات مسکن مهر و برنامه‌ریزی برای اتمام واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر اندیشیده شود.

این جلسه که با مجوز و دستور شخص ‌آخوندی برگزار شده بود ریاست آن را عظیمیان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن و مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر برعهده گرفته بود.

بنابر این گزارش، در این جلسه عظیمیان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه مسکن مهر باید تا پایان دولت به اتمام برسد، گفت: وزیر راه و شهرسازی بر این موضوع تاکید دارد به همین منظور مجوز تشکیل این جلسه با حضور تمام مدیران کل راه و شهرسازی را صادر کرده است.

در این جلسه مقامات عالی سازمان ملی زمین و مسکن معتقد بودند که پروژه‌های فاقد متقاضی و واحدهایی که زمین‌های آن دارای معارض است و در مراجع قضایی پرونده دارند و پروژه‌های که زیر ۳۰ درصد پیشرفت دارند از اولویت خارج شوند؛ بنابراین باید واحدهای مسکن مهر باقی مانده تا پایان دولت یازدهم به اتمام برسد.

براساس این گزارش در این جلسه تاکید شد تا از ظرفیت مجوز واگذاری و تهاتر ۷۰۰ میلیارد تومان از اراضی بایت خدمات زیربنایی و روبنایی که ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و زیر ۲۵ هزار نفر است و همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان آن برای شهرهای جدید استفاده شود.

این گزارش می‌افزاید: مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در این جلسه عنوان کردند حال که شرایط برای انجام کار فراهم است دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید همپا با پیشرفت فیزیکی ساخت واحدهای مسکن مهر فعالیت خود را سرعت دهند.

مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر نیز در این جلسه پس از ارائه تاریخچه پروژه مسکن مهر، گفت: حال که ۷۰۰ میلیارد تومان مجوز واگذاری زمین داریم و وزارت نیرو که ۸۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی دارد باید پروژه‌های دارای اولویت  لیست پروژه‌های که نیازمند خدمات زیربنایی هستند را به وزارت نیرو اعلام کنند.

وی افزود: پس مدیران راه و شهرسازی استان‌ها اسامی پروژه‌ها را هرچه سریعتر به حوزه قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ارسال کنند تا به وزارت نیرو ارسال شود.

مهرآبادی گفت: ۱۱۷ هزار واحد مسکونی نیمه تمام در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر داریم که حدود ۴۲ هزار واحد آن فاقد متقاضی است.

براساس این گزارش، مدیران راه و شهرسازی در ادامه این جلسه تاکید کردند که باید از رئیس جمهور درخواست شود به وزیر نیرو دستور اکید بدهند که خدمات‌رسانی سرعت بگیرد. همچنین مدیران راه و شهرسازی استان‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن مهر که به تازگی سقف آن از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته گله‌مند بوده و تاکید کردند تا سرعت پرداخت این تسهیلات از سوی بانک مسکن افزایش یابد.

آنان افزودند: بانک مسکن از مبالغ صورت وضعیت‌های تایید شده کسر می‌کند و با سیاست انقباضی پرداخت تسهیلات را انجام می‌دهد.

در پایان این جلسه مقرر شد تا با تلاش بیشتر و همکاری وزرات راه و شهرسازی و نیرو هرچه سریعتر پروژه‌های مسکن مهر به اتمام برسد.

به گزارش فارس، این جلسه فوق‌العاده در حالی در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شده است که در ۴ سال گذشته به دلیل تعطیلی نسبی پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور در کنار رکود کلی بخش ساختمان، صنایع وابسته به حوزه مسکن از جمله صنایع سیمان، کاشی، شیرآلات و دیگر صنایع وابسته به ساختمان دچار رکود شدیدی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.