بابلسر- مدیرکل شیلات مازندران از پایان مهلت صید ماهیان استخوانی از دریای خزر خبر داد و گفت: صیادان مازندرانی امسال ۵۸ میلیارد تومان صید داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

صیادان مازندرانی امسال ۵۸ میلیارد تومان صید کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران،  رستمی افزود: حدود ۴ هزار صیاد از ۵۳ شرکت تعاونی پره موفق شدند ۲ هزار و ۳۵۳ تن انواع ماهیان استخوانی را صید و روانه بازار مصرف کنند که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه فصل صید دوره قبل، ۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه سفید و کفال دو گونه عمده ماهیان صید شده است، اضافه کرد: میزان صید ماهی کفال ۹۹۸ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵۱ درصد افزایش و میزان صید گونه ماهی سفید۱۲۲۱ تن بوده که ۳۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران سرانه صید امسال هر تعاونی صیادی را ۴۴ و نیم تن اعلام و به اهمیت نقش و مشارکت تشکل های جامعه صیادی در بازسازی ذخایر آبزیان اشاره و از جامعه صیادی استان در راستای رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی از لحاظ زمان، مکان و نیز استاندارهای آلات و اداوات صیادی، قدردانی کرد.

رستمی تصریح کرد: براساس برنامه و به منظور بازسازی ذخایر آبزیان، شیلات مازندران تلاش دارد تا با همکاری تشکل ها و جامعه صیادی درسالجاری ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی کپور و نیز حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید را در صورت مهیا بودن شرایط تکثیر در رودخانه های منتهی به دریا، رهاسازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.