مشهد- رئیس شورای شهر مشهد اظهار داشت: در سال ۲۰۵۰ از بین هر ۱۰ نفر هفت نفر در شهرها زندگی می کنند در آینده از مجموع ۹.۵ میلیارد جمعیت بیش از ۶ میلیارد ساکن شهرها خواهند شد هرچند که در شرایط فعلی اکنون بیش از سه میلیارد نفر ساکن شهرها هستند.

سال ۲۰۵۰ از هر ۱۰ نفر تعداد هفت نفر در شهر ها زندگی می کنند

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال سرویها روز سه شنبه در هشتمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بیان کرد: در گذشته از بین هر هشت نفر یک نفر در مناطق شهری زندگی می کردند اما در شرایط فعلی نیمی از مردم در شهرها زندگی می کنند.

وی فعالیتهای پژوهشی مهمترین رکن تحقق دانایی و توسعه پایدار دانست و افزود: طی ۶۰ سال گذشته شهرنشینی در ایران روند صعودی داشته و اکنون جمعیت بسیار زیادی را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه فعالیتهای پژوهش می تواند چالشهای فراروی مدیریت شهری را از بین ببرد و در خصوص بسیاری از مشکلات راهکارهای مناسبی ارائه گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این همایش گفت: توسعه کالبدی شهرها و افزایش جمعیت آنها مشکلات متعددی را به وجود آورده است و لذا کندی ضعف تمرکززدایی اداری با توجه به نقش مهم و اساسی دولت زمینه ساز بروز مشکلات بسیار زیادی در حوزه مدیریت شهری شده است.

سرویها ادامه داد: دولت محلی و شهرداریهای قدرتمند یکی از اجزای ساختاری مدیریت در دوره مدرن هستند که می توانند نقش بسیار مهمی را در توسعه جوامع ایفا کنند.

وی تاکید کرد:  باید ویژگیهای یک شهر اسلامی به صورت دقیق بررسی و تبیین شوند و سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف گسترش یابد تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای مردم در ابعاد مختلف فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.