شرکت‌کنندگان در راهپیمایی «نان» یمن با رسیدن به ورودی بندر «الحدیده» طی بیانیه‌ای مطالبات خود را اعلام کردند.

بیانیه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی «نان» یمن در بندر «الحدیدة»

به گزارش «قدس آنلاین»  راهپیمایی مردمی «نان» یمن که چهارشنبه گذشته از مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء آغاز شده بود، خود را به بندر «الحدیدة» رساند.

این راهپیمایی با هدف نشان دادن مخالفت مردمی یمن با هدف قرار گرفتن تنها شریان حیاتی ۳۰ میلیون یمنی آغاز شد و ساکنان استانهای مختلف یمن با پای پیاده به سوی این بندر حرکت کردند تا صدای خود را به جهانیان برسانند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی اعلام کردند که می‌خواهند چشم مردم جهان را به روی مصائب یمنی‌ها و کشتارهای جمعی که ائتلاف آمریکایی، انگلیسی و عربی در یمن مرتکب می‌شوند، باز کنند.

کمیته سازماندهی راهپیمایی نان در بندر الحدیده اعلام کرد که این شیوه اعتراضی را تا زمانی که حملات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی- عربی علیه یمن و سیاست گرسنه نگه داشتن ملت این کشور، متوقف نشود، ادامه خواهد داد.

در بیانیه این کمیته آمده است: مشارکت ساکنان استانهای جنوبی و شرقی یمن در این راهپیمایی نشان دهنده، وحدت کلمه مردم یمن و مظلومیت آنهاست که عزت و دغدغه نان، همه آنها را در یک خندق واحد نگه داشته است.

در این بیانیه مطالبات مردم یمن ذکر شده است که در ادامه می‌آید:

۱- سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای، هدف قرار گرفتن بندر الحدیده را محکوم کند و دستور عقب‌نشینی از آبهای منطقه‌ای را صادر کند.

۲- حقوق کارمندان دولتی پرداخت شود.

۳- به آوارگان و مهاجرانی که به اجبار خانه خود را ترک کرده‌اند، به سرعت امدادرسانی شود.

۴- رفع محاصره اقتصادی

۵- تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره جنایات متجاوزان در حق ملت یمن

۶- بازگشایی خطوط هوایی برای فرودگاه صنعاء و سایر فرودگاه‌های کشور

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.