رئیس سازمان بهزیستی کشور از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان روشندل در سال آینده خبر داد و گفت: آماده برگزاری مسابقات بین‌المللی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی هستیم.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان روشندل/ آماده برگزاری مسابقات بین‌المللی برای جامعه هدف بهزیستی هستیم

به گزارش «قدس آنلاین»  دومین‌ دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

برای اطلاع از چند و چون این مسابقات دقایقی را با انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور به گفت‌وگو نشستیم.

وی درباره دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان گفت: امسال دومین دوره مسابقات بین‌المللی روشندلان در دو رشته قرائت و حفظ برگزار می‌شود درحالی که این رقابت‌ها سال گذشته فقط در رشته حفظ و با حضور ۱۷ کشور برگزار شد.

محسنی‌بندپی افزود: در همین راستا امسال تصمیم گرفتیم که مسابقات را در دو رشته برگزار کنیم و با رایزنی‌هایی که صورت گرفت ۲۳ کشور از رقابت‌ها استقبال کردند که خوشبختانه نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

رئیس سازمان بهزیستی از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان روشندل خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوب قاریان و حافظان روشندل از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصمیم گرفتیم سال آینده این مسابقات را برای بانوان روشندل جهان اسلام برگزار کنیم.

محسنی بندپی از رایزنی با نهادهای مختلف مذهبی جهان اسلام برای دعوت از روشندلان قرآنی خبر داد و گفت: از آنجایی که این مسابقات برای اولین‌بار در کشور برگزار می‌شد پس ساز و کار مشخصی برای دعوت از نمایندگان دیگر کشورها وجود نداشت از این رو ما با ارتباط گرفتن با تشکل‌های مذهبی کشورهای دیگر و همچنین با کمک نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی در آن کشورها ضمن شناسایی روشندلان نخبه قرآنی آنها برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از آنها دعوت کردیم.

وی درخصوص دلایل اهتمام سازمان بهزیستی به قرآن کریم و سرمایه‌گذاری در این زمینه گفت: ما با بررسی فعالیت‌های قرانی صورت گرفته در بهزیستی اثر قرآن را در توانبخشی و رشد جامعه هدف بهزیستی مشاهده کردیم از این رو آموزه‌های قرآنی را به عنوان عوامل حفاظت کننده و تقویت کننده برای معلولان استفاده کردیم و همین باعث شده ما توسعه تعالیم قرآنی را به عنوان امری که مصونیت ایجاد می‌کند ترویج می‌کنیم.

محسنی‌بندپی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته سازمان بهزیستی کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان دستگاه‌ برتر قرآنی انتخاب و تجلیل شد.

رئیس سازمان بهزیستی درباره فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی این سازمان گفت: جشنواره فرهنگی، ورزشی از جمله برنامه‌های هرساله ما برای برای جامعه هدف بهزیستی است که تاکنون ۳۲ دوره برای معلولان جسمی حرکتی برگزار کردیم، همچنین روشندلان، سالمندان، زنان سرپرست خانوار و... جامعه هدف ما هستند و هرسال برای همه این عزیزان جشنواره و مسابقه برگزار می‌کنیم. البته این رقابت‌ها در سطح کشوری است و آمادگی داریم که برای ابعاد مختلف جامعه هدف بهزیستی مسابقات بین‌المللی برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.