حجت‌الاسلام رئیسی در جمع مردم یزد گفت: نظام اداری فاسد نمی‌تواند برای مردم کرامت بیاورد.

نظام اداری فاسد برای مردم کرامت نمی آورد/ برای مبارزه با فقر آمدم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم دارالعباده یزد در مسجد حظیره اظهار داشت: مبارزه با فساد به آسیب زدایی و عزم جدی نیاز دارد که در کشور این موضوع مورد توجه نیست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: باید آسیب‌زدایی و فساد ریشه‌کن شود و دستگاه‌های اداری اصلاح و تغییر جدی داشته باشند . بر این باورم که می توان با همین نیروی انسانی وضعیت فقر را متفاوت کرد و دهک‌های پایین را به وضعیت معیشتی بالاتری رساند.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: مسکن مهر زمانی در این کشور آغاز شد و همه معتقدند که مسکن‌سازی از جمله صنعتی است که بسیاری از مشاغل را فعال می‌کند و می‌توان با همین فعالیت، اشتغال ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه تکلیف شده که بیکاری ۱۲ درصد باید به ۸ درصد برسد تصریح کرد: با علم و اطلاع و با نظر کارشناسانی که با آن‌ها صحبت کرده‌ام می‌توان کشور را به طور سریع از بحران و رکود خارج کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در مورد فساد اداری نیز باید قبل از هرکس مدیران و مسئولان مدعی باشند که فسادی در کشور است نه اینکه پشت تریبون از فساد حرف بزنیم . با این فساد برخورد کنیم تا اطمینان مردم جلب شود و معتقدم با تکیه به سوابقی که دارم نظام اداری ناسالم نمی‌تواند برای مردم کرامت آفرین باشد. می‌توان با عزمی راسخ ساختارهای ایجادکننده فساد را شناسایی و با قاطعیت ریشه‌کن کرد.

وی با اشاره به تعطیلی کارگاه‌های تعطیل شده اضافه کرد: مسئله مالیات و مالیات بر ارزش افزوده قانونی است ولی اینکه آمار بدهیم درآمد دولت از مالیات بیشتر از نفت است کار خوبی است؟ باید دید که این مالیات‌ها از چه کسی گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: باید از کسانی مالیات گرفت که سال‌های سال است از زیر بار پرداخت مالیات فرار می‌کنند و مالیات نمی‌دهند و درآمدهای نجومی و دلالی‌های گسترده دارند ولی توجهی به پرداخت مالیات نمی‌کنند. پس نمی‌توان صرف اینکه درآمد مالیاتی بیشتر شده اکتفا کرد بلکه باید از فرارکنندگان مالیاتی، مالیات گرفت.

وی با بیان اینکه من رقیب کسی نیستم و برای مبارزه با فساد و فقر در این کشور برخاسته‌ام تاکید کرد: نظر من بر این است که باید ابتدا موضوع مالیات بر ارزش افزوده را در جامعه حل کرد و برای اخذ مالیات، براساس چارچوب تعریفی خاص عمل کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جوانان و دانشجویان و طلاب باید وضعیت بانکی را مقایسه کنند و بدانند وضعیت و شرایط کشور به لحاظ پولی و بانکی بسیار نگران‌کننده است و هر دولتی که می‌آید می‌خواهد رشد اقتصادی را در کشور رقم بزند اما غافل از اینکه ابتدا باید ساختار پولی و بانکی کشور را اصلاح کرد و دولت نیز باید تصدی‌گری خود را کم کند و ناظر و هدایت‌کننده باشد.

وی تصریح کرد: شکستن بت فساد تنها با همکاری و مشارکت همه مردم ممکن است و کسانی که خارج از حزب و جریان‌های سیاسی کشور که دغدغه نظام و خون شهدا را دارند و در خط امام باشند می‌توانند همکار این دولت باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در همه حوزه‌ها و حتی زنان نیز برنامه دارد افزود: برای دانشجویان نیز برنامه دارم و در استان یزد که مردم فرهیخته‌ای دارد عرض می‌کنم می‌توان با تکیه بر نیروی فرهیخته کشور با امکانات موجود، وضعیت را به نفع نظام و مردم و ارزش‌های والای شهدا تغییر داد.

وی با بیان اینکه بهترین وضعیت مادی و معنوی را در آستان قدس دارم و لزومی برای حضور در عرصه نمی‌دیدم گفت: تنها برای بهبود وضعیت مردم آمدم و هدفی جز تغییر و بهبودی وضعیت مردم ندارم و نخواهم گذاشت نیروهای جوان و متفکر و اندیشمند دانشگاه‌های ما از کشور خارج شوند.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان داشت: دانشگاه‌های ما ارتباطی با اقتصاد ندارند و وزارت خارجه ما نیز باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد و همه مملکت باید در این مسیر در حرکت باشند تا بالندگی اقتصادی را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.