مشهد- شهرداران حاضر در نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام بر ضرورت کسب تجارب مدیریت شهری و بهره مندی از تجارب مدیران دیگر شهرهای جهان اسلام تاکید کردند.

شهرداران جهان اسلام بر کسب تجارب مدیریت شهری در اجلاسیه شهرداران جهان اسلام تاکید کردند

به گزارش قدس آنلاین، نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام به مناسبت انتخاب مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ این کلانشهر با حضور ۴۰ شهردار و روسای هیئت‌های خارجی از ۲۷کشور جهان اسلام آغاز شد.

این اجلاسیه روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نیز به کار خود ادامه می دهد و بررسی راهکارهای افزایش همکاری بین شهرهای جهان اسلام را در دستور کار دارد.

شهردار کربلا: بهره مندی از تجارب دیگر شهرها از تجارب اجلاسیه است

شهردار کربلا گفت: ارتباط بیشتر بین جوامع مختلف اسلامی و بهره‌مندی از تجربیات از دستاوردهای این اجلاس به شمار می‌آید.

احسان صادق عبدا... المسعودی اظهار کرد: ایده برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام بسیار خوب بوده که برگزاری چنین محافلی و گردهمایی مقامات شهری شهرهای مختلف کار بسیار سختی است که در توان همه شهرداری‌ها نیست اما توان مدیریت شهری مشهد قابل ستایش است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم چنین اجلاسی ادامه دار بوده و در سال‌های آینده نیز در دیگر شهرها و کشورهای اسلامی نیز برگزار شود.

شهردار کربلا همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هر شهر ویژگی و نقاط قوت منحصر به فرد خود را دارد، ارتباط تنگاتنگ بین کشورها و تمدن های مختلف، زمینه همکاری‌های بیشتر و بهره‌مندی از تجربیات را فراهم می‌کند.

شهردار بانکوک: اجلاس شهرداران جهان اسلام بستری برای کسب تجارب حوزه مدیریت شهری

شهردار بانکوک نیز گفت: با توجه به اینکه بانکوک در صنعت گردشگری و جذب توریسم پیشرفت قابل توجهی داشته ‌است و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر هستیم به منظور کسب تجارب شهرداری و مدیریت شهری از دیدگاه شهرهای اسلامی در این اجلاس شرکت کردم.

والوپ ساواندی اظهار کرد: هر چند بانکوک جز شهرهای اسلامی به شمار نمی‌آید اما جمعیت مسلمان ساکن این شهر من را مجاب کرد تا در این اجلاس شرکت کنم و از تجارب مدیریت شهری جوامع اسلامی بهره‌مند شوم.

وی تصریح کرد: تمایل داریم تا با گسترش روابط با کشورهای اسلامی و کسب شناخت بیشتر، زمینه حضور ساکنان شهرهای اسلامی را فراهم آوریم تا از طبیعت و جاذبه‌های گردشگری بانکوک بازدید کرده و اوقات خوشی را سپری کنند.

شهردار پیشاور پاکستان: وجود حرم امام رضا(ع) و فضای سبز دو ویژگی مهم شهر مشهد

همچنین شهردار پیشاور پاکستان بیان کرد: مشهد به نظر من دارای دو ویژگی است و یکی از نقاط قوت این شهر هم‌جواری با حرم مطهر امام رضا (ع) است که برکات فراوانی برای این شهر به ارمغان آورده است.

صحیب زاده فصیح الله اظهار کرد: اجلاس شهرداران جهان اسلام در شهر مشهد فکر نو و مبارکی بود که در شهر امام رضا (ع) برای نخستین بار رخ داد.

وی افزود: این کنفرانس بسیار عالی است زیرا تمام شهرداران جهان اسلام مشکلات خود را به اشتراک می‌گذارند و امیدوارم راه‌حل‌های مناسبی برای هر شهر اسلامی با همفکری اعضا ارائه شود.

شهردار پیشاور ادامه داد: ویژگی دوم شهر مشهد فضای سبز گسترده و تمیزی این شهر است که از بدو ورود ما به این شهر این موضوع مورد توجه بوده است.

شهردار نجف: اجلاس شهرداران جهان اسلام عاملی مهم در جهت پیشرفت بیشتر شهرهای مسلمان

شهردار نجف بیان کرد: اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد برنامه خوب و موفقی بود و تبادل افکار و مهارت‌ها می‌تواند به شهرهای مختلف جهان اسلام کمک ویژه‌ای کند و در نهایت شاهد پیشرفت شهرهای اسلامی باشیم.

ناصر الجابر اظهار کرد: تفاهم‌نامه شهرداری مشهد و نجف امضاء شده و با همدیگر همکاری‌های بسیار خوبی داریم.

وی افزود: در زمان اربعین حسینی نیز شهرداری مشهد خدمات گسترده‌ای را به زائران امام حسین(ع) و امام علی(ع) ارائه داد و امروز نیز این خدمات به زائران با برپایی مواکب دائمی در نجف اشرف ادامه دارد.

الجابر تصریح کرد: امیدواریم همکاری بین شهرداری مشهد و شهرداری نجف گسترش بیشتری پیدا کند و ما نیز بتوانیم از تجربیات این شهر استفاده بیشتری کنیم.

شهردار مسقط: اجلاس شهرداران جهان اسلام همکاری‌های بیشتر جوامع اسلامی را به دنبال دارد

مسقط یکی از شهرهای قدیمی کشور عمان با بیش از 3 هزار کیلومتر مربع مساحت است که با چالش‌هایی مانند دیگر شهرها مواجه است در همین راستا امیدواریم با استفاده از تجارب دیگر شهرداران بر این مشکلات فائق آییم.

محسن محمدالشیخ اظهار کرد: مشهد نیز مانند دیگر شهرهای ایران نسبت به قبل تغییرات بسیار زیادی داشته و امروزی‌تر شده‌ که این شهرها سبب برقراری روابط با آسیای میانه و اروپا شده است.

شهردار مسقط افزود: امیدوارم برگزاری این اجلاس با گردهمایی شهرداران کشورهای اسلامی موجب همکاری‌های بیشتر میان شهرها و کشورهای اسلامی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام، تبادل تجارب مدیریت شهری است، عنوان کرد: مسقط یکی از شهرهای قدیمی کشور عمان با بیش از 3 هزار کیلومتر مربع مساحت است که با چالش‌هایی مانند دیگر شهرها مواجه است در همین راستا امیدواریم با استفاده از تجارب دیگر شهرداران بر این مشکلات فائق آییم.

محسن محمدالشیخ در انتها گفت: از حضور در مشهد، زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و بازدید از شهر توس بسیار خرسندم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.