گیلان- همایش ملی جنگل‌های شمال ایران، گذشته، حال، آینده با هدف نقدی بر گذشته، ارزیابی وضعیت کنونی و ارائه راهکارها برای آینده مدیریت جنگل‌های شمال ایران در دانشگاه گیلان آغاز شد.

همایش ملی جنگل‌های شمال ایران در گیلان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین،  دبیر اجرایی همایش ملی جنگل‌های شمال ایران صبح چهارشنبه در جریان برگزاری این همایش در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: استادان دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران، مدیران سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیران سازمان حفاظت محیط زیست و دانشجویان در همایش مذکور حضور دارند و ۱۶ سخنران متخصص در چهار بخش به بررسی موضوع‌های مربوط با اهداف همایش می‌پردازند.

مهرداد نیکوی به اهداف برگزاری همایش ملی جنگل‌های شمال ایران اشاره کرد و افزود: کمک به ارتقای نقش جنگل‌های شمال ایران به عنوان بخش جدایی ناپذیر توسعه پایدار در سطح منطقه‌ای و ملی از اهداف برگزاری همایش مذکور است.

وی ادامه داد: شناسایی قابلیت‌های موجود و بررسی مسائل مهم جنگل و پیشنهاد فنی و علمی برای کمک به پایداری جنگل و گردهمایی محققان، صاحب‌نظران علوم جنگل و افراد دیگر، تشکل‌ها و موسسه‌های مربوط به علم جنگل به منظور اشتراک‌گذاری دانش، دیدگاه‌ها و آخرین یافته‌های خود و ایجاد و تحکیم مشارکت بین آنها، جمع‌بندی نقطه نظرها در حوزه‌های مختلف علوم جنگل برای ارائه دیدگاه‌ها، نقطه نظرها و نگرانی‌های مربوطه به حوزه علوم جنگل، تبادل نظر و تجربه‌های مربوط به نقش جنگل‌ها و مدیریت پایدار جنگل برای توسعه اقتصاد سبز و شناسایی و معرفی مزایای اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی مبتنی بر مدیریت پایدار جنگل از اهداف برگزاری همایش ملی جنگل‌های شمال ایران است.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی جنگل‌های شمال ایران متذکر شد: تعداد ۱۰۱ مقاله از بین مقاله‌های رسیده به دبیرخانه همایش به صورت پوستر ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.