سمنان- نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: وزیر نیرو متأسفانه در جریان مشکلات آبی استان قرار ندارد و پیگیر جدی رفع این مشکلات نیست.

 وزیر نیرو در جریان مشکلات آبی سمنان قرار ندارد

به گزارش قدس آنلاین، احمد همتی اظهار کرد: مشکلات آبی از جمله کمبودهای زیربنایی در استان سمنان به شمار می‌رود و وزیر نیرو متأسفانه در جریان مشکلات آبی استان قرار ندارد و پیگیر جدی رفع این مشکلات نیست.

وی با تأکید بر اینکه کمبود آب مشکل اساسی استان سمنان است، اضافه کرد: مساحت جغرافیایی استان سمنان، ۹۸ هزار کیلومترمربع و سمنان ششمین استان پهناور کشور است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نزدیکی به پایتخت ازجمله ویژگی‌های خاص استان سمنان بوده و سمنان از این منظر از وضع خاص و طلایی برخوردار است تصریح کرد: با تأمین آب، استان سمنان می‌تواند پذیرای چندین برابر جمعیت فعلی باشد، همچنین می‌تواند فشار را از استان‌های هم‌جوار به‌ویژه پایتخت کم کند.

همتی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات آبی استان سمنان کمبودها و مشکلات موجود در بخش‌های کشاورزی و صنعت را در استان کم می‌کند، با اشاره به کم‌رمقی صنعت در استان سمنان، رفع مشکلات آبی استان را مقدمه پویایی صنایع در سمنان برشمرد و اضافه کرد: با رونق صنایع و خروج از وضع کم‌رمقی، اشتغال‌زایی در راستای کاهش معضل بیکاری نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال با نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی بر تولید و اشتغال تأکید داشتند، افزود: با تأمین آب موردنیاز استان سمنان، حرکت بزرگی در جهت ایجاد اشتغال و بالا بردن سقف تولید رخ خواهد داد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اراضی زیاد و خوبی در استان سمنان داریم که قابلیت بالای کشاورزی دارند؛ ولی با کمبود آب مواجه هستیم و با رفع این معضل، رونق خوبی را در حوزه کشاورزی شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.