بجنورد-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۱ هزار و ۲۰۱ دانش آموز پایه نهم استان درسال تحصیلی جاری انتخاب رشته می کنند.

۱۱ هزار و ۲۰۱ دانش آموز پایه نهم در خراسان شمالی انتخاب رشته می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، براتعلی حاتمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: از این تعداد ۵ هزارو ۲۲۵ نفردانش آموز دختر و ۵ هزار و ۹۷۶ نفردانش آموز پسر هستند.

وی افزود: هدایت تحصیلی در تعیین سرنوشت انسان نقش اساسی مهم دارد و اگر به درستی انجام شود نه تنها برای فرد بلکه برای خانواده نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته درست دانش آموزان خاطرنشان کرد: در این خصوص جلسات و دوره های مختلفی برای مشاوران و مدیران مدارس برگزار شده تا دانش آموزان را بنا بر استعداد و توانمندی هایشان به سمت انتخاب رشته درست و سرنوشت ساز در زندگی شان سوق دهند.

وی با بیان اینکه مدارس فنی و حرفه ای و کارو دانش استان ظرفیت بالایی برای پذیرش دانش آموزان دارند، تصریح کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر اساس نیاز بازار کار و جامعه باشد تا در آینده برای یافتن شغل دچار مشکل و نگرانی نشوند.

حاتمی یادآورشد: اغلب دانش آموزان بنا بر علاقه خود به سمت رشته تجربی روی می آورند و پس از گذراندان دوره تحصیلی در این رشته در آینده شغل مورد نظر خود را به دست نمی آورند که این امر نیز مشکلی بر بیکاری خواهد بود.

وی افزود: خانواده ها و دانش آموزان باید نسبت به هدایت تحصیلی درست توجیه شوند که رسانه ها نیز با اطلاع رسانی درست در این زمینه بسیار نقش آفرین هستند.

حاتمی بیان کرد: در هفته مشاغل نیز برای آشنایی بیشتر دانش آموزان استان با رشته و مشاغل مختلف بستر حضور و بازدید آنان از واحدهای صنعتی، آموزشی، بانک ها، دانشگاه ها و ... فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگری ازراه اندازی بازارچه کارآفرینی از محصولات و تولیدات دانش آموزان در ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه جاری خبرداد.

حاتمی افزود: این بازارچه در قالب ۸۰ غرفه درسالن کارگران پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.