بجنورد- معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی از کاهش آسیب های اجتماعی در استان خبر داد.

آسیب های اجتماعی در خراسان شمالی کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ایرانی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت خراسان شمالی گفت: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی از جمله کنترل خشم، طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد و خانواده های بی سرپرست فعالیت های خوبی در استان انجام شد و آمار نشان می دهد بسیاری ازآسیب های اجتماعی کنترل و کاهش یافته است.

وی افزود: با کمترین نرخ امروز ۱۰ میلیون حاشیه نشین کشور ازبیمه سلامت برخوردار هستند و با حداقل پرداختی معاینه و ازبیمارستان با عزت خارج می شوند.

وی با بیان اینکه امروزه کشور ما درشرایط خوبی قراردارد، خاطرنشان کرد: درشرایطی که امروز در منطقه وجهان وجود دارد باید با حساسیت بیشتر انتخابات رصد شود.

 وی تصربح کرد: با ایجاد فضای با نشاط سیاسی زمینه حضورحداکثری مردم پای صندوق های رای را فراهم و برای احیای گفتمان رهبری و امام راحل و خون شهدا و ناامیدی دشمنان قسم خورده و استکبار تلاش خواهیم کرد.

وی یادآورشد: کمتر از ۳ درصد از ثبت نام شدگان در کاندیدای شورای اسلامی شهرو روستا در استان رد صلاحیت شدند که این نمونه ای از دفاع ازحقوق شهروندی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: درطرح سفیران سلامت دانش آموزی سال جاری ۱۶ هزارنفرشرکت کردند که این رقم در سال گذشته ۳ هزارو ۴۰۰ نفربود.

حاتمی اظهارداشت : ۲ هزار اثردانش آموزی در ۱۰ موضوع ورشته به کمیته داوری شهرستانها ارسال شد که ۷۰۰ اثر به کمیته استانی ارسال و از ۷۵ نفرازدانش آموزان تقدیرشد.

وی افزود: ازاین تعداد ۴۱ اثر به وزارت خانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان سفیر سلامت هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ سلامت باید توسط دانش آموزان از کف مدرسه نهادینه شود  که در نهادینه کردن این فرهنگ خانواده ها نیزنقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه ما نباید ازسلامت به درمان برسیم، تصریح کرد: در حوزه معاون تربیت بدنی و سلامت حوزه سلامت مهمترین حوزه است و باید درراس امور برنامه ها قرارگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.