بیرجند-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۰ درصد از راه های شریانی خراسان جنوبی تحت نظارت دوربین های ثبت تخلف است گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۱۴۳ مورد تخلف سرعت در استان ثبت شده است.

۷۰ درصد از راه های شریانی خراسان جنوبی تحت نظارت دوربین های ثبت تخلف است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جعفر شهامت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در حال حاضر ۴۱ دستگاه دوربین سرعت در راه های خراسان جنوبی نصب است که از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۱۴۳ مورد تخلف سرعت در این دوربین ها ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ نقطه پرتصادف در خراسان جنوبی وجود دارد یادآور شد: این نقاط با تابلوهایی که زمینه فسفری دارند نمایان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از وجود ۴۹ نقطه دارای تصادف در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: امسال حداقل های ایمنی این نقاط تأمین خواهد شد.

شهامت با اشاره به اینکه تعداد دوربین های سرعت در سال جاری افزایش می یابند و در این راستا راه های خراسان جنوبی با استفاده از نصب و راه اندازی این دوربین ها برای متخلفین نا امن می شود گفت: همچنین ارتقاء کیفیت خط کشی از دیگر برنامه های پیش رو در سال جاری است.

وی با بیان اینکه تمامی وسایل اتوبوس و ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر با سیستم کنترل سپهتن کنترل می شوند اظهار داشت: در بحث نوسازی ناوگان های عمومی نیز ۳۵۵ دستگاه ناوگان استان شامل طرح نوسازی ناوگان ها می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات ایمنی به کاربران حمل و نقل بر می گردد افزود: بیشترین دلیل فوت افراد سن ۱۸ تا ۲۲ سال مربوط به تصادفات ترافیکی است و اگر بتوانیم این امر را کاهش دهیم در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

شهامت با اشاره به اینکه کلاه ایمنی، کمربند و صندلی کودک کم خرج ترین و ایمن ترین ایمنی برای جلوگیری از تصادفات است خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که مطالبه نخست مردم از خودروسازان ایمنی خودرو باشد زیرا اگر مطالبات مردم ایمنی نباشد اتفاقات بزرگتری خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۲۲ مجتمع خدمات رفاهی در جاده های استان وجود دارد بیان کرد: در سال جاری ۵ مجتمع دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری در ۳ نقطه از محورهای کویری خراسان جنوبی، محل هایی را به عنوان پارکینگ آماده سازی خواهیم کرد افزود: سال گذشته پروژه های ایمنی در بخش موتورسواری و عابر پیاده و وانت بار انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.