اهواز_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی انجمن گرافیک هنرهای تجسمی در اهواز و شهرستان ها خبر داد.

زمینه فعالیت بیشتر هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در اهواز فراهم می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند در نشست خبری با موضوع برگزاری هفته گرافیک در شهرستان اهواز بیان کرد: هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی خوزستان با وجود ٢ دهه سابقه فعالیت اما همچنان مهجور مانده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان فعال حوزه هنرهای تجسمی و ایجاد زمینه بیشتر برای فعالیت این هنرمندان در خوزستان، افزود: در این راستا راه‌اندازی انجمن گرافیک در اهواز و شهرستان‌ها به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

جوروند خاطر نشان کرد: انجمن گرافیک را دوباره تشکیل خواهیم داد و هفته گرافیک اهواز که به کوشش و همت هنرمندان گرافیک، انجمن هنرهای تجسمی ریزی شده است، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حمایت خواهد شد.

وی هنر را حاصل زایش در یک لحظه دانست و بیان کرد: گرافیک و هنرهای تجسمی نیز از این تعریف تبعیت می کند و هنرمند حتی در انزوا نیز می تواند ماحصل شهود درونی خود را شکوفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان. ادامه داد: از این رو برگزاری هفته گرافیک اهواز فرصتی است برای معرفی بهتر و بیشتر هنرمندانی که ناشناخته و در خانه یا دفاتر خود به فعالیت های گرافیکی می پردازند.

وی از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه را ایجاد ارتباط بین گرافیست‌های قدیمی و تبادل تجربیات آنان با طراحان نوپا دانست و افزود: ایجاد تعامل سازنده با هنرمندان شهرستان و شناسایی گرافیست‌های ناشناخته اهواز از دیگر اهدافی است، که در این نمایشگاه پیگیری می شود.

جوروند با تاکید بر ضرورت شناساندن هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی به عامه مردم، بیان کرد: برای سایر هنرمندان رشته‌های دیگر جریان‌سازی رسانه‌ای می‌شود ولی هنرمندان رشته هنرهای تجسمی آنقدر محجوب و مهجور هستند که حتی موزه هنرهای معاصر هم از آنها گرفته شد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه هفته گرافیک در دیگر شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: نمایشگاه هفته گرافیک همزمان با سراسر کشور، در شهرهای اهواز، شوشتر، شوش، دزفول و آبادان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، در ادامه سخنان خود به محل برگزاری نمایشگاه گرافیک اهواز اشاره کرد و گفت: درحالی که موزه هنرهای معاصر اهواز باید خانه هنرمندان هنرهای تجسمی و محل برپایی نمایشگاه‌های هنری و عرضه آثار هنرمندان باشد، اما شرایط کنونی موزه برای استفاده هنرمندان مهیا نیست.

وی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در ساختمان آویسا نوعی اعتراض به واگذاری موزه هنرهای تجسمی به بخش خصوصی است و با برگزاری این نمایشگاه در محلی که اسپانسر خصوصی در اختیار انجمن طراحان گرافیک قرار داده، اعتراضمان را به واگذاری موزه اعلام می کنیم.

جوروند ادامه داد: در بازدید اخیر از موزه هنرهای تجسمی شاهد رفتارهایی از سوی بخش خصوصی حاضر در موزه بودیم که نه تنها به عنوان یک تخلف از مفاد قرار داد منعقده با اداره کل ارشاد اسلامی است، بلکه به نحوی جرم تلقی می شود.

وی با بیان اینکه خیانت محرز بخش خصوصی را با ارائه عکس و مستندات می توانیم به اثبات برسانیم، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمایت استاندار خوزستان و پیگیری‌های مکرر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازپس‌گیری موزه اقدامات خوبی انجام شده و این مهم از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نمایشگاه انجمن گرافیک در دیگر شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: نمایشگاه هفته گرافیک همزمان با سراسر کشور، در شهرهای اهواز، شوشتر، شوش، دزفول و آبادان برگزار خواهد شد.

جوروند در پایان درگذشت سهیلا شولی از هنرمندان طراح شهرستان ماهشهر را به جامعه هنری خوزستان تسلیت گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.