ارومیه- همزمان با نزدیک شدن به انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری مردم خلخال نیز توقعاتی دارند که قالب آن ها در کمبود فضای سبز و اماکن تفریحی، سیل جوانان جویای کار و زوج های بی سرپناه، اشتغال و معیشت خلاصه می شود.

مشکلات خلخال به همت مسئولان چشم دوخته است

به گزارش قدس آنلاین، شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۰۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دار د و بنا بر گفته ساکنانش کمبود مکان های تفریحی برای کودکان در خلخال یکی از مطالبات مهم مردم از شورای اسلامی شهر خلخال است.

تعطیلی شهر بازی، نبود امکانات مطلوب در پارک ها، کمبود فضای سبز در مناطق مختلف شهر خلخال از نکاتی است که شهروندان در رویارویی با خبرنگاران به آنها اشاره می کنند .

شهروندان ساکن در مناطق خیابان های سلیمان خاطر، کوی فرهنگیان، محله مسجد امام حسن (ع) خلخال ، زمین نوعی، راه زاویه سادات ، خیابان کاشانی ، خیابان امیر کبیر و قاضی خلخال از نبود فضای سبز و پارک در این مناطق گله مند بوده واز شورای اسلامی شهر انتظار دارند تا با برنامه ریزی درجهت ایجاد فضای سبز لازم  و ایجاد زیرساخت پارک و محل تفریح کودکان نسبت به حاشیه شهر خلخال نیز عنایت داشته باشند.

شهروندان خلخال می گویند: در بیشتر محلات خلخال کودکان وسایل تفریح و بازی نداشته و مجبور هستند در هر فضایی که در پیش رو دارند به بازی و تفریح بپردازند.

آنها از شورای اسلامی انتظار دارند تا به قول های داده شده قبل از انتخاب برای شورا عمل و به عهد خود وفادار بمانند.

اهالی می گویند فضای سبز پارک ها در مسیر خیابان امام و سی متری قرار داشته و در بقیه مسیر ها هیچ فضای سبز و پارکی برای لحظاتی آرامش برای مردم در شهر وجود ندارد.

مشکلات ناتمام

اما مشکلات مردم خلخال تنها به غرس چندین درخت و توسعه فضای سبز ختم نمی شود و بسیاری از ان ها بیکاری جوانان، کمبود متخصص و پزشک و همچنین مسکن را از مشکلات دیگر این شهر و دست به گریبان خود می خوانند.

سیل بیکاران و جوانان جویای کار از جمله مشکلات برجسته ای است که رییس اداره ورزش و جوانان خلخال نیز بر آن مهر تایید می زند و می گوید: به رغم تلاش های انجام پذیرفته برای اعطای تسهیلات ازدواج و ایجاد شغل اما فاصله رفع این کمبود ها تا شاخص های استاندارد بسیار زیاد است.

سیدناصر میر مرسلی با اشاره به این موضوع که کمبود اعتبارات فرهنگی خود یکی ازمشکلات دست به گریبان این مجموع است ادامه می دهد: در سال ۹۴ ۱۲ میلیون ریال اعتبار فرهنگی به خلخال تخصیص یافته بود که در سال ۹۵ همین رقم نیز برای اجرای برنامه های فرهنگی تخصیص نیافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر چهار هزار جوان خلخالی در انتظار کار هستند یادآور می شود:مشکل ازدواج مسکن و اشتغال از مهم ترین مشکلات پیش پای جوانان این شهرستان است.

وی اذعان می کند: با توجه به محدودیت استخدامی در اداره ها و سازمان های دولتی در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ و اشتغال زا می توان به حل مشکل جوانان بیکار خلخال در آینده امیدوار بود.

درآمد اندک شهرداری

شهردار خلخال که خود از وضعیت توسعه فضاهای تفریحی و پارک ها دل خوشی ندارد در این رابطه توضیح می دهد: برای رفع مشکل مالی شهرداری دست نیاز به سوی مسوولان استانی و کشوری دراز کرده ایم

علی علایی درآمد اندک و منابع ناپایدار شهرداری را عامل اصلی کندی طرح ها و پروژه ها می داند و بیان می کند: سال گذشته تعداد  پروانه ساخت و احداث بنا در شهرداری به ۱۰۰ مورد هم نرسید.

وی افزود: درآمد حاصل از این پروانه ها برای شهرداری ۲ میلیارد ریال درآمد در پی داشت و این در حالی است که شهرداری برای پرداخت حقوق ۱۷۰ نفر از کارکنان خود ماهانه نیازمند تامین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمد است.

وی با اشاره به این موضوع که به علت پایین بودن سطح درآمد عمومی شهروندان ومحدودیت منابع درآمدی، شهرداری این شهر با مشکل کمبود درآمد محلی مواجه است ادامه داد: انتظار است با توجه به وضعیت موجود شهرداری و مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان با پرداخت بدهی معوقه و همراهی با شهرداری ، ما را در حل این مشکل یاری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به پایین بودن درآمد شهروندان این شهر نباید انتظار داشت که مشکل مالی شهرداری خلخال از محل مشارکت های مردمی تامین شود.

شهردار خلخال گفت: شهرداری جای سیاسی کاری ، جناح بازی و باند بازی نبوده و مردم شهر امروزه بیشتر نیازمند تکریم هستند.

وی گفت: با اینحال ساماندهی گلزار شهدا و آرامستان، رسیدگی به مشکلات مناطق حاشیه نشین، راه اندازی شبکه یکپارچه مکانیزه و اداری شهرداری و همچنین تلاش برای افزایش درآمد شهرداری از محل ایجاد زیر ساخت های گردشگری در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.