شهرکرد- رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صنایع چهارمحال و بختیاری با تکنولوژی و بهره‌وری ۲۰ سال قبل کار می‌کند که باید دانشگاه‌ها در این زمینه ورود پیدا کند.

تکنولوژی صنایع چهارمحال و بختیاری مربوط به  ۲۰ سال قبل است/ دانشگاه‌ها طرح و ایده بدهند

به گزارش قدس آنلاین، نعیم امامی ظهر چهارشنبه در همایش صنعت و دانشگاه با حضور معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت اظهار داشت: امروز در استان بی نهایت محصول تولید می‌شود اما متأسفانه دستگاه‌های اجرایی از خارج از استان محصولاتی را خریداری می‌کنند که کیفیت محصولات تولیدی استان بالاتر است که این مسئله نیازمند قانون است.

وی با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در صنعتی شدن استان و پیشرفت تکنولوژی افزود: استان آبی ندارد که صنعت در آن گسترش یابد، دانشگاه‌ها باید در این زمینه طرح و ایده ارائه دهند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا چه زمانی می‌توانیم کدخدامنشانه مشکلات را حل کنیم، بیان کرد: قانون باید شفاف باشد تا نیازمند ستاد تسهیل در حوزه مالیات، دارایی و این گونه مسائل نباشیم.

امامی با بیان اینکه سال گذشته ۴۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های صنعتی و تولیدی پرداخت شد، گفت: ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی ۳۱۵ میلیارد تومان و ۴۰۰ طرح کشاورزی نیز ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی با اشاره به وجود ۱۱۲۸ واحد صنعتی و تولیدی بیان کرد: از مجموع ۱۱۲۸ واحد، ۳۰۰ واحد وجود خارجی نداشت که البته ۱۰۰ واحد نیز در هفته گذشته تعلیق شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از این مجموع ۲۵ درصد تعطیل که با بررسی‌های انجام شده ۲۰ درصد اصلاً شکل نگرفته بود.

امامی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۵ بیش از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی احیا که تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز ۲۰ دیگر احیا می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح ۶۳ طرح افزود: پتروشیمی لردگان نیز سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به صنعتی شدن استان بیان کرد: استان اکنون با تولید ۸۰۰ هزار تن گالوانیزه به قطب و باشگاه تولید فولاد پیوسته و همچنین امروز از تولیدکنندگان بزرگ اکسیدروی و نیترات پتاسیم کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.