نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به فلسفه زیارت گفت: هدف آن است که مردم را بیشتر مهذب کنیم، ظرفیت زیارت بهترین فرصت برای اصلاح امور، مهذب کردن مردم و مرتفع ساختن آسیب های جامعه است.

ظرفیت زیارت برای تهذیب جامعه بی نظیر است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه روحانیون کاروان های اعزامی به نجف اشرف با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان در جهت تخریب روحانیت افزود: هدف این است که مردم را از این قشر جدا کنند و هدف دشمنان اسلام هراسی و شیعه هراسی است.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم عتبات گفت: باید ظرفیت را بیشتر کرد تا زائران استفاده بیشتری از این فضاهای معنوی داشته باشند؛ البته خواسته های زائران متنوع است، باید سعی کنیم جمع نظرات را لحاظ کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به حادثه منا و مذاکراتی که با مسئولان عربستان انجام گرفت، اظهار داشت: ما یک لحظه مسئله را رها نکردیم و تاکنون کارهایی که باید انجام می شد، صورت گرفته است و در مذاکرات امسال در متن تفاهم نامه آمده که کمیته تحقیق کار خود را ادامه دهد؛ ما مستندات را به آنها ارائه دادیم تا انشاالله پرداخت دیه شهدای منا نیز محقق شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ذکر اینکه مسئله عتبات در جلسات شورای برنامه ریزی بعثه و سازمان حج با قوت پیگیری می شود، افزود: در دیدار با روسای بانک ملی و ملت، آنها طرح هایی ارائه دادند که یکی از این طرح ها استفاده از خودپرداز است و قرار است زائر کارت را در عتبات راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به فلسفه زیارت عنوان کرد: هدف آن است که مردم را بیشتر مهذب کنیم، باید از ظرفیت عظیم زیارت استفاده کرد؛ ظرفیت حج و عمره، عتبات و در آینده انشاءالله سوریه و نیز ظرفیت بزرگ زیارت در داخل کشور، بهترین فرصت برای اصلاح امور، مهذب کردن مردم و مرتفع ساختن آسیب های جامعه است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برخی دروغ پردازی ها درباره حج و مذاکرات حج گفت: این گونه سخنان دروغ است و خواسته های نظام و مردم در این مذاکرات عملی شده است و روزی این تفاهم نامه را منتشر خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: در مذاکرات حج عزت، کرامت و حرمت زائر ایرانی مدنظر قرار گرفت و در این تفاهم نامه از سوی وزیر حج عربستان قید شده است، همه امکانات مادی و نیروی انسانی را به کار می گیریم تا کرامت و حرمت زائران حفظ شود، همچنین در مسئله ویزا صدور الکترونیکی آن را پذیرفتند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: در زمینه اسکان تاکنون منازل مدینه و ۷۰ درصد منازل مکه نیز اجاره شده است.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.