شهرکرد- برات قبادیان ده کهنه گفت: دانشگاه باید با تخصصی کردن آموزش ها و بخش صنعت نیز با به روز کردن تکنولوژی و دانش، دیوار بی اعتمادی بین این دو بخش را بردارد.

هم اندیشی صنعت و دانشگاه در شهرکرد برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد، نشست هم اندیشی صنعت و دانشگاه  روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶در محل اتاق بازرگانی شهرکرد با حضور برات قبادیان ده کهنه معاون آموزش، پژوهش و فنآوری وزارت صنعت، معدن تجارت،  علی کاظمی باباحیدری نماینده مردم شهرستان های اردل، کوهرنگ، کیار و فارسان، شایان شامحمدی رییس دانشگاه شهرکرد،  نعیم امامی کلیشادی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از هیأت رییسه دانشگاه شهرکرد و مدیران استانی با هدف تسهیل و ارتباط دو سویه دانشگاهیان و صنعت گران برگزار شد.

در این نشست معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دانشگاهها و بخش صنعتی در کشور باید با تشکیل کمیسیون های تحقیقاتی و همکاری برای رفع مشکل بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی و نیاز صنعت به نیروهای متخصص و ماهر چاره جویی کنند.

برات قبادیان ده کهنه تصریح کرد: این وزارتخانه سه طرح اجرایی با هدف ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه شامل اجرای طرح کارآموزی دانشجویان در صنایع، فرصت مطالعاتی خارج از کشور با هدف به روز کردن دانش نرم افزاری و سخت افزاری برای استادان دانشگاهها و طرح پسا دکترای صنعتی را در دستور کار قرار داده است.

برات قبادیان افزود: دانشگاه باید با تخصصی کردن آموزش ها و بخش صنعت نیز با به روز کردن تکنولوژی و دانش، دیوار بی اعتمادی بین این دو بخش را بردارد.

معاون آموزش، پژوهش و فنآوری وزارت صنعت، معدن تجارت  در ادامه گفت: غربالگری نیازمندی های تکنولوژی، تولید و آموزشی بخش صنعت در کشور محسوس است و باید در کوتاه ترین زمان این نیازسنجی از سوی افراد کارشناس و کاردان با هدف کمک به دولت اجرا شود.

محمد فرامرزی معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد نیز در این نشست گفت: دانشگاهها با بودجه و اعتبار محدود نمی توانند صنعت را در کشور به سمت پیشرفت حرکت دهند.

وی در ادامه ارتباط بین دانشگاه شهرکرد و صنعت را رضایت بخش اعلام کرد و گفت صنعت برای پویایی و رقابت پذیری خود در بازارهای داخلی و خارجی نیازمند هزینه، اعتبار و ارتباط تنگاتنگ با دانشگاهیان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.