بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: اولویت ما راه اندازی دست کم یک ناحیه صنعتی در شهرستان راز و جرگلان برای توسعه اشتغال پایدار است، اما در کنار آن نباید از راه های دیگر درآمدزایی پایدار برای مردم منطقه غافل شد.

راه اندازی ناحیه صنعتی در راز و جرگلان یکی از اولویت هاست

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در دیدار با مردم راز و جرگلان، از خراسان شمالی به عنوان ایران کوچک یاد کرد، گفت: در استانی که از قومیت ها و مذاهب مختلف شکل گرفته است، تلاش داریم که امور مختلف بر اساس استحقاق افراد و شایسته سالاری پیش برود و به زودی به جایی برسیم که الفاظی مثل محروم و توسعه نیافته برای این مناطق دیگر به کار نرود.

وی با اشاره به پیشتازی شهرستان راز و جرگلان در توسعه تعاونی ها، تحقق برنامه های دولت از جمله اشتغالزایی بیشتر را بدون حضور و مشارکت مردم میسر ندانست و افزود: پیگیر هستیم که با همکاری بانک ها، صفحات تولید برق خورشیدی در اختیار مددجویان سازمان های حمایتی قرار گیرد تا ضمن تأمین انرژی برق و گرمایش منازل آنان، مازاد این انرژی به شرکت برق فروخته شود که منبع درآمدی خوبی برای این قشر خواهد بود.

صالحی دیگر اولویت اجرایی در شهرستان راز و جرگلان را توسعه صنعت نوغانداری دانست و با اشاره به ایجاد توتستان های نمونه در این شهرستان در سطح ۶۰ هکتار کنونی، بر افزایش سطح زیرکشت و توسعه صنایع جانبی برای ایجاد یک خوشه عمده از مرحله تولید ابریشم تا تولید فرش دستباف و ارزش افزوده دوچندان برای اهالی شهرستان تأکید ویژه داشت.

روکش آسفالت راه های موجود و تکمیل راه های جدید با تأمین سهمیه قیر رایگان دولت و بودجه های ملی مصوب مجلس با همکاری دیگر دستگاه ها ازجمله بنیاد برکت، بازسازی و جایگزینی مدارس خشتی و پوشش کامل شبکه های دیجیتال صدا و سیما، از دیگر نکات مورد اشاره استاندار خراسان شمالی در این دیدار بود.

صالحی در پایان نیز با اشاره به درپیش بودن موعد برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، از همگان خواست کسانی را به عنوان منتخبان خود برگزینند که نگاه باز توسعه ای داشته باشند و سابق بر این هم ثابت کرده اند که اهل کار و خدمت و برنامه هستند تا ایرانی آباد، آزاد و سربلند را برای نسل های کنونی و آینده رقم بزنیم.

وی سپس بازدیدی هم از سد سومبار در دهستان غلامان این شهرستان داشت که مهرماه سال گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

وی در جمع شماری از مردم و مسئولان محلی که در این مکان گرد آمده بودند، از برنامه ارتقای دو روستای بزرگ شهرستان راز و جرگلان به شهر خبر داد؛ موضوعی که اگر با پیگیری های انجام شده و اعلام موافقت قطعی دولت محقق شود، به زودی غلامان و یکه سعود، صاحب شهردار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.