ایلام- سهام عدالت؛ سهام بی نام و نشانی که معلوم نیست مردم اوراق چه شرکت و یا شرکتهایی را در دست دارند، اکنون به دغدغه صاحبان آنها تبدیل شده است.

«شبا»دردسر جدید سهامداران عدالت در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، با نگاهی به شعب مختلف بانک ها و یا مراکز خدمات اینترنتی، شلوغی آنها بیش از پیش آزاردهنده شده و مردمی را مشاهده می کنید که برای ثبت شماره «شبا» ی حساب خود ساعت های متمادی را صرف می کنند و کلافگی را می شود در چهره تک تک آنها دید.

عدم نظارت؛ دردسر متقاضیان

یکی از متقاضیان با بیان اینکه در روستایی زندگی می کند که دسترسی به اینترنت ندارد، می گوید: به یک مرکز خدماتی برای ثبت شماره شبا مراجعه کردم که مبلغ بسیاری برای ثبت هر شماره اخذ می کند و نظارتی بر عملکرد این مراکز وجود نداشته و خانوارهای روستایی که پر جمعیت هستند مجبورند که بیش از سود سهام خود برای ثبت شماره شبا هزینه کنند.

این سهامدار با اشاره به اینکه برای دریافت شماره شبا به بانک ها مراجعه کردم که با وجود داشتن حساب، برای افتتاح حساب جدید خود و فرزندانم مبالغ زیادتر از حد معمول اخذ می کنند، ادامه داد: متأسفانه نظارتی بر این روند از سوی دستگاه های نظارتی صورت نمی گیرد و برای دریافت سود سهامی که نامشخص است، بایستی مبالغ زیادی هزینه کنیم.

یکی دیگر از شهروندان نیز با انتقاد از عدم همکاری بانک های عامل با مردم در افتتاح حساب و ارائه شماره شبا، گفت: این موضوع بسیاری از خانواده ها را با مشکل مواجه کرده و برخی شعب بانک ها برای افتتاح حساب مبالغ ۵۰۰ هزار ریال و بیشتر اخذ می کنند که خانواده ها را با مشکلات متعددی مواجه ساخته است.

مسئولان سهام عدالت ایلام نیز در این خصوص می گویند که مهلتی برای ثبت شماره شبای حساب متقاضیان تعیین نشده است و سامانه نیز برای ثبت نام افراد جدید کاملاً مسدود است و افرادی که ادعا می کنند می توانند افراد جدید همچون فرزندان تازه متولد را در سامانه نام نویسی کنند، کلاهبردار بوده و قصد اخاذی از افراد را دارند.

ارسال بخشنامه اخذ مبالغ حداقلی برای افتتاح حساب

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم با بانک های عامل رایزنی های لازم صورت گرفته است، گفت: افرادی که شماره حساب دارند می توانند با مراجعه به شعب و یا با استفاده از سامانه اینترنتی بانک ها و همچنین از طریق دستگاه های خودپرداز، شماره شبای حساب خود را دریافت کنند.

علی اشرف یوسفی قیاسی با بیان اینکه بخشنامه ای از سوی امور اقتصادی و دارایی استان به تمامی مدیران بانک های عامل استان مبنی بر اخذ مبالغ حداقلی برای افتتاح حساب متقاضیانی که تاکنون حساب بانکی نداشته اند، ابلاغ شده است، اظهار داشت: در این بخشنامه که از طریق فضاهای مجازی در دسترس عموم قرار گرفته صراحتاً اعلام شده که شعب بانک ها با کمتر از ۵۰۰ هزار ریال برای متقاضیان و مشتریان حساب افتتاح کرده و شماره شبا را به متقاضیان ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه سهامداران عدالت که در هر بانکی حساب دارند، نیازی به افتتاح حساب مجدد نیست، خاطرنشان ساخت: بعضاً مشاهده می شود که برخی افراد بعلت عدم آگاهی مجدداً برای افتتاح حساب اقدام می کنند که این موضوع هم موجب اتلاف وقت مردم شده و هم بانک ها را در ارائه خدمات به مشتریان دچار مشکل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.