بجنورد- معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: تبلیغات غیر از اماکنی که شهرداری مجاز شناخته ممنوع است.

تبلیغات غیر از اماکنی که شهرداری مجاز شناخته ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، یوسف رستمی اظهار کرد: سازه‌ها در اکثر میادین شهر نصب شده و هر نامزد موظف است با عنایت به متحمل شدن هزینه‌های بالا جهت آماده‌سازی این مکان‌ها از برهم زدن جلوه‌های بصری شهر خودداری کنند.

وی در خصوص مشخصات مربوط به سازه‌های تبلیغاتی که هر نامزد موظف است در راستای تبلیغات انتخاباتی مدنظر داشته باشد؛ گفت: هر کاندید می‌بایست موارد موقت بودن سازه، قابلیت مونتاژ در محل نصب، عدم ایجاد مزاحمت برای پیاده‌رو و سواره‌رو، مقاومت لازم در برابر وندالیزم شهری، فضاگیر نبودن، عدم نیاز به حمل و نقل با جرثقیل، ابعاد مورد نظر فضای تبلیغاتی بین ۳ الی ۴ مترمربع بسته به فضای اجرا باشد و عدم ایجاد خسارت به مکان‌های عمومی و تجاری سطح شهر، را در سازه‌ها مدنظر داشته باشند.

رستمی در راستای نظافت شهری در این ایام اظهار داشت: حفظ حقوق شهروندی، حفظ زیبایی بصری شهر، رعایت بهداشت و نظافت شهری و همچنین حفظ محیط‌زیست و جمع‌آوری کاغذهای تبلیغاتی جهت بازگرداندن به چرخه بازیافت چهار حوزه مهم در تنظیف شهری هستند.

وی در ارتباط با عدم الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی (پوستر، تراکت، پلاکارد، بنر و ...) نامزدها بر روی محل‌های غیرمجاز، بیان کرد: به طور کلی نصب تبلیغات بر روی مبلمان شهری از جمله تیرهای چراغ برق، چراغ‌های راهنمایی، علایم راهنمایی، تابلوهای بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزش، تابلوهای نام معابر، صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن پست‌های برق، المان‌ها، شاخه درختان،کلیه دیوارهای شهر و ... غیرمجاز بوده و متخلفان تعدی‌کننده به حقوق عمومی و قانون محسوب می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد تصریح کرد: همچنین عدم دیوارنویسی، عدم آویزان کردن پوسترها و بنر از درختان، معابر و میادین عمومی شهر، عدم پخش تراکت و پوستر بر کف معابر و آسفالت خیابان‌ها و سنگ فرش معابر، عدم نصب هرگونه بنر، پلاکارد و سازه‌های تبلیغاتی بدون مجوز،عدم راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و عدم استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و در معابر عمومی غیرمجازاست.

یوسف رستمی خاطرنشان ساخت: برابر ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها تبلیغات در معابر شهر به غیر از اماکنی که شهرداری آن‌ها را مجاز شناخته ممنوع است، همچنین طبق تبصره ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات باشد مخالف مقررات و ممنوع بوده و متخلفان علاوه بر تادیه خسارت مالکان، محکوم به پرداخت جریمه نقدی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.