یزد- رییس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز گفت: بیمارستان مهریز بالاترین ضریب اشغال تخت را در استان یزد دارد ولی متاسفانه دستگاه سی تی اسکن ندارد.

بیمارستان مهریز سی تی اسکن ندارد

رییس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: طرح تحول سلامت زمانی ایجاد شد که وضعیت درمان خیلی ایده آل نبود و بیماران باید هزینه های زیادی پرداخت می کردند و به گفته رهبر معظم انقلاب که فرمودند: کسی که دچار بیماری می شود فقط باید رنج بیماری داشته باشد، اینگونه نبود و با ایجاد این طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات برطرف شد.

محمدرضا قاسمی راد گفت: در این بیمارستان در حال حاضر شرایط بسیار مطلوبی داریم و دارای هتلینگ هستیم و سعی شده برای بیمار احساس رضایت ایجاد شود که خوشبختانه این احساس وجود دارد.

وی افزود: این طرح سه هدف داشت از جمله، محافظت مالی از مردم درباره هزینه های سلامت ، عدالت در دسترسی خدمات در سطح شهر و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستانها بوده است.

قاسمی گفت: دراین طرح در قبال موفقیتهایی که ایجاد شده  مشکلاتی هم وجود دارد و امیدورایم این مشکلات برطرف شود.

رییس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز اظهار داشت: از نظر زایمان شرایط ایده آلی در کشور داریم  و ماهی ۷۰ تا ۱۰۰ زایمان با ۳ متخصص زنان در این بیمارستان انجام می شود.

قاسمی گفت: سزارین در آمار کشوری  ۵۴ درصد است و در این طرح هدف بر آن است که ۱۰ درصد این آمار کاهش پیدا کند در این بیمارستان به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ درصد سزارین انجام میشود که در این رابطه آمار بسیار خوبی در کشور محسوب می شود.

 وی افزود: با افتتاح بخش زایمان در طرح جدید توسعه بیمارستان که تا سال آینده اجرایی می شود تعبیه وان و امکان زایمان در آب به عنوان خدمات ویژه و مدرن در بخش زایمان فراهم می شود.

قاسم گفت: مساحت قبلی بیمارستان از لحاظ ساختمان حدود ۷۰۰۰ متر مربع بود که با توسعه آن حدود ۸۰۰۰ متر مربع در ۴ طبقه قسمتهای جدید به بیمارستان اضافه می شود.

وی افزود: بیمارستان شامل بخشهای زنان، قلب، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، اعصاب و نورولوژی، ریه، غدد، بخش رادیولوژی فعال، فیزیوتراپی و مجموعه دیالیز، آی.سی.یو و سی.سی.یو و آزمایشگاه و درمانگاه است و امیدواریم با طرح توسعه بیمارستان متخصصین به بیمارستان جذب شوند و بخشهای بیشتری ایجاد شود.

رییس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز اظهار داشت: بخش آزمایشگاه بیمارستان مهریز یکی از بخش های مهم و دارای تجهیزات مدرن این بیمارستان است وجواب های آزمایش بسیار دقیق است و با آزمایشگاه های سطح استان یزد رقابت می کند.

قاسمی راد گفت: آزمایشگاه مهریز مجهز به دستگاه تخصصی و پیشرفته کوباس است که برای انجام تست های تیروئیدی مورد استفاده قرار می گیرد واین دستگاه دقیق ترین روش تشخیص تست های تیروئیدی را ارائه می دهد که توسط خیرین خریداری شده است.

رییس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز اظهار داشت: با توجه به ییلاقی بودن شهرستان مهریز و رفت و آمد مسافران از اقصی نقاط استان به این شهرستان و مجاورت آن با شهرستان های تفت وخاتم و قرار گرفتن در کنار جاده با بروز تصادفات ومراجعه به بخش اورژانس افراد زیادی به بیمارستان مراجعه می کنند و نبود دستگاه سی تی اسکن مشکلاتی ایجاد می کند و به خاطر آن مجبوریم بیماران را به مرکز استان یزد ارجاع دهیم.

قاسمی افزود: بیمارستان مهریز ۹۶ تخت فعال دارد که در چند سال پیش ۶۷ تخت فعال داشت و میانگین ۲۰ مریض که الان نزدیک به ۱۰۰ مریض رسیده است و فاصله گردش تخت در این بیمارستان ۲ و سه دهم است و در حال حاضر بالاترین ضریب اشغال تخت در استان را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.