بیرجند-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما برای جمع آوری آثار دفاع مقدس خیلی فرصت نداریم گفت: آثار دفاع مقدس باید جمع آوری شود و برای نسل های آینده ماندگار بماند.

آثار دفاع مقدس باید جمع آوری و برای نسل های آینده ماندگار بماند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حسینی ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه رسالت بنیاد حفظ آثار رسالت مهمی است بیان کرد: نگاه ما باید به جایگاه شهدا تغییر کند زیرا شهید و شهادت از جمله نعمت هایی است که خداوند به مردم داده است.

وی  با بیان اینکه شهید در جایگاهی مانند اقیانوس بی کران است که هرچه در او قرار بگیرد هضم می شود و بر نمی گردد یادآور شد: اگر شهدا در جامعه خوب جانمایی نشوند یعنی ما جانمایی خوبی نداشته ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما برای جمع آوری آثار دفاع مقدس خیلی فرصت نداریم اظهار داشت: زیرا عمر همه ما محدود است و اگر اکنون آثار جمع آوری نشود دست ما از این منابع کوتاه می شود.

حسینی تصریح کرد: این آثار باید جمع آوری شود و برای نسل های آینده ماندگار بماند بنابراین امید است شرایط به سمتی برود که همه به این مجموعه ها تعلق خاطر کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در برخی بخش ها در درون خودمان می لنگیم چون بخش های با ارزش و معنوی را با مادیات قاطی و محدود کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بنابراین وظیفه داریم رشادت ها و شهامت های شهدا و رزمندگان را در طول تاریخ به ثبت رسانیم و نگاه ویژه رهبری به مقوله شهدا و شهادت را مدنظر قرار دهیم.

حسینی ارزش هر انسانی را به ظرفیت او دانست و افزود: بنابراین وقتی ظرفیت انسان بالا باشد ناملایمات بیشتری را تحمل می کند و اثرات او در جمع ها بیشتر است.

وی یادآور شد: در این راستا برای انسان هایی که مشکلات دارند به نوعی کمک کننده برای برگشت به مسیر درست است و در بسیاری از جاها می تواند مرهم باشد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه معمولا انسان ها متعلق به فرد و نگاه خاص نیستند و بزرگتر از خط و خطوط هایی که ما در روابط اجتماعی می کشیم هستند افزود: وقتی به شهدا برمی گردیم اگر در جامعه نوع نگاه ها به شهدا درست نباشد ما درست نگاه نکردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.