مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: برای نخستین بار در کشور ۱۵ هزار نفر از کولبران مرزی این استان با حمایت های این صندوق، بیمه می شوند.

برای اولین بار ۱۵ هزار نفر از کولبران مرزی بیمه می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، جبار احمدپور روز پنجشنبه افزود: طبق تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کردستان تمامی کولبران مرزی این استان که دارای مجوز هستند، بیمه اجتماعی می شوند.

وی اضافه کرد: طبق این تفاهم نامه ۵۰ درصد از میزان پرداختی بیمه کولبران مرزی توسط این صندوق و استانداری کردستان پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: قبل از امضای این تفاهم نامه نیز این صندوق در اقدامی ابتکاری بیمه کولبران مرزی در شهرستان بانه را شروع کرده بود و تاکنون ۲ هزار نفر از آنها بیمه شده اند.

احمد پور با اشاره به اینکه ۲ برابر حق بیمه پرداختی هر فرد در قالب این صندوق توسط دولت پرداخت می شود اضافه کرد: حق بیمه پرداختی سالانه از سوی هر فرد از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال تا چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است که مبنای پرداخت این حق بیمه سطح درآمد متقاضی است که برای آن هشت سطح درآمد تعیین شده است.

وی اظهار کرد: سرپرستان خانوارهای روستایی می توانند با توجه به درآمد ماهیانه خود، در هشت سطح درآمدی به صورت خوداظهاری نسبت به عضویت در این صندوق اقدام کنند.

احمدپور افزود: انتخاب سطح درآمدی بالاتر به معنی دریافت حقوق مستمری بیشتر بوده و این مطلب یکی از ویژگی های منحصر بفرد این صندوق بیمه است.

**بیمه شدگان اجتماعی در دولت یازدهم ۲ برابر شده اند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: در هشت سال دولت های نهم و دهم در مجموع ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر در استان بیمه اجتماعی شدند.
احمدپور گفت: در چهار ساله دولت تدبیر و امید و از سال ۱۳۹۲ تا فروردین ۹۶ نیز ۱۹ هزار ۳۷۰ نفر در کردستان بیمه اجتماعی شدند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۳ این استان از لحاظ بیمه اجتماعی رتبه ۱۸ را در بین استان های کشور داشت که اکنون این میزان با ۱۰ رتبه ارتقاء به رتبه هشت کشوری رسیده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: میانگین کشوری بهره مندی روستاییان از این صندوق ۲۳ درصد بوده و این میزان در کردستان ۱۳ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی اظهار کرد: این استان در سالهای ۹۴ و ۹۵ نیز از نظر رشد بیمه پذیری روستائیان و عشایران رتبه نخست کشوری را کسب کرده و حفظ این رتبه نیازمند فرهنگ سازی، تلاش و همیاری رسانه ها، مسئولان به ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها است.


** ۵۰ هزار کردستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار دارند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: این صندوق تاکنون توانسته ۵۰ هزار خانوار روستایی و عشایری استان را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهد.

وی اضافه کرد: این تعداد بیمه شده این صندوق می توانند از خدمات بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده ۱۳۸ هزار خانوار واجد شرایط عضویت (سرپرستان خانوارهای بالای ۱۸ سال) در این صندوق در کردستان ساکن هستند و ضریب تحت پوشش قرار گرفتن در کردستان ۳۶ درصد است.

احمدپور گفت: سرپرستان خانوارها در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، کشاورزان ساکن در شهرها و رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت می توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: کارگزاران این بیمه در شهرستان های سنندج و قروه در بین شهرستان های استان پیشتاز بوده و تاکنون به ترتیب ۱۰ و ۶ هزار خانوار در این ۲ شهرستان را تحت پوشش قرار داده اند.
وی اضافه کرد: در سطح استان کردستان در مجموع ۱۳۲ کارگزار فعالیت می کنند که از این تعداد، ۱۹ کارگزار در سنندج و مابقی در شهرستان های مختلف استان پراکنده هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان اظهار کرد: هم اکنون ۴۶۶ خانوار کردستانی تحت پوشش این صندوق مستمری فوت و ۶۶ خانوار نیز مستمری ازکارافتادگی دریافت می کنند.

وی با اشاره به برنامه های امسال این صندوق نیز گفت: ساماندهی کارگزاری های این صندوق، پوشش جمعیتی مناطق مختلف روستایی و افزایش تعداد بانک های عامل پرداخت های مالی از جمله برنامه های این صندوق در کردستان است.

صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۴ تاسیس شد، این صندوق هم اکنون دارای ۱۲ هزار باجه روستایی در کشور بوده و تاکنون ۳۸ هزار پرونده بیمه تشکیل داده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.