بیرجند- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: عرصه دفاع مقدس عرصه همه آحاد ملت بود و حفظ آن نیز به حضور همه بستگی دارد.

عرصه دفاع مقدس عرصه همه آحاد ملت بود و حفظ آن به حضور همه بستگی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار محمدرضا فخر ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: عرصه دفاع مقدس عرصه ای است که ما درس های بسیاری از آن گرفته ایم.

وی اظهار داشت: همچنین یکی از جاهایی که برای سبک زندگی اسلامی می توان سرمایه گذاری کرد دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: عرصه دفاع مقدس عرصه همه آحاد ملت بود و حفظ آن نیز به حضور همه بستگی دارد.

فخر با بیان اینکه حضور نیروها به تنهایی نمی تواند در حفظ آثار دفاع مقدس موثر باشد خاطرنشان کرد: مید است با وحدت و پشتیبانی بتوانیم دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به شهدا وظیفه سنگینی دارد و امید است بتوانیم خادم رزمندگان و جانبازان باشیم.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به گزارش عملکرد سال ۹۵ این بنیاد تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا، اردوهای راهیان نور از جمله اقداماتی است که انجام می شود ما در این راستا هرساله بیش از ظرفیت استان به این اردوها اعزام می کنیم.

سرهنگ علی قاسمی مصاحبه با رزمندگان، جمع آوری اسناد و عکس های رزمندگان را از جمله اقداماتی دانست که در این مدت انجام شد در این راستا نیازمند همکاری بیشتری از سوی رزمندگان هستیم.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: همچنین ارائه دو واحد درسی معارف و دفاع مقدس در دانشگاه ها و برگزاری دوهای آموزشی برای کارکنان ادارات، نهادها و سازمان ها از دیگر اقداماتی است که انجام می شود.

قاسمی یادآور شد: در این راستا به بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان ادارات آموزش داده شده است و در زمینه فرهنگی، هنری، چاپ کتاب و ساخت فیلم اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کارگروه های تخصصی پدافند، اداوات و غیره تشکیل شده و هر کدام در حال جمع آوری هستند اظهار داشت: در مرکز فرهنگی ما تاکنون موفقیت خوبی نداشتیم و تاکنون مشکلاتی مانند زمین را داشتیم و درحال حاضر منتظر اعتبار هستیم.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزاری یادواره شهدا را یکی دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: در این راستا ما به طور متوسط در هر سال ۲۶۰یادواره شهدا برگزار می کنیم.

قاسمی ساخت یادمان ها در دانشگاه ها و مراکز نیروهای مسلح را از دیگر اقدامات عنوان کرد و بیان کرد: امروزه این یادمان ها به عنوان  یک مرکز فرهنگی در دانشگاه شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.