اصفهان- دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور گفت: یکی از وظایف اصلی که شورای فرهنگ عمومی کشور در طی این چهار سال اخیر به شورای فرهنگ عمومی استانها مصوب کرد، رصد و فهم درست از مسائل فرهنگی استان ها است.

فهم درست مسائل فرهنگی استانها وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شاهمرادی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح رصدخانه فرهنگی و رونمایی از شناسنامه فرهنگی شهراصفهان که در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، تاکید کرد: با فراهم شدن آمار و اطلاعات صحیح نسبت به مسائل اخلاقی و اجتماعی می فهمیم درد کجاست و چگونه می توانیم آن را درمان کنیم در غیر این صورت این مساله مانند یک زخمی می ماند که بدون آگاهی از دلیل آن دارو مصرف می کنیم و درمانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه قبل از هر گونه تصمیم و اقدام در مسائل فرهنگی باید از صحت مطالب و آمار مطمئن باشیم که براساس واقعیت باشد، گفت: به عنوان مثال اگر قبل از اطمینان از صحت مطالب، اطلاعات غلط و اشتباهی را  در سایت ها و روزنامه ها منتشر کنیم بر روحیه مردم آن استان تاثیر می گذارد و تبعات زیادی را به همراه دارد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی که شورای فرهنگ عمومی کشور در طی این چهار سال اخیر به شورای فرهنگ عمومی استانها مصوب کرد، رصد و فهم درست از مسائل فرهنگی استان ها است.

وی با بیان اینکه این رصدخانه مانند چشم تیزبین وضعیت فرهنگی استان را پایش می‌کند و نتیجه آن در شورای فرهنگ عمومی ارائه می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم این رصدخانه الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی گفت: اصفهان همواره نسبت به تحول مسائل فرهنگی شهر نسبت به همه استانها پیش قدم بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تصمیم گرفته شده در استان اصفهان مکانی در نظر گرفته شود تا همه مسائل فرهنگی مورد رصد قرار بگیرد، نیاز به همدلی و همراهی و هم زبانی بین همه دستگاهها احساس می شودریال زیرا شهرداری به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد و نیاز به کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات، بسیج و همچنین نیروی انتظامی است.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشورتاکید کرد: همه دستگاه های فرهنگی و شورای فرهنگی عمومی استان به عنوان بالاترین مرکز تصمیم گیری استان موظف هستند آمایش و رصد را به نتیجه برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.