گناباد- گردهمایی سالیانه روسای هیاتهای فوتبال خراسان رضوی در گناباد به منظور شناسایی قابلیتهای نقاط مختلف این استان و بررسی مسائل و مشکلات و ساز و کارهای رشد و شکوفایی این رشته برگزار شد.

گردهمایی روسای هیاتهای فوتبال خراسان رضوی در گناباد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی روز پنج شنبه در گردهمایی روسای هیاتهای فوتبال شهرستانهای خراسان رضوی در گناباد افزود: ورزش فوتبال از ظرفیتهای بسیاری در بین اقشار مختلف و از جمله شهرستانها برخوردار است که شناخت این استعدادهای و به فعلیت رساندن آنها زمینه رشد و بالندگی ورزش فوتبال استان را فراهم می کند.
مهدی برادران گفت: توجه صرف به سرمایه داری و توان فعالان اقتصادی برای تیم داری و رفع مشکلات ورزش فوتبال خراسان رضوی کافی نیست و پایداری این ورزش در گروی توجه به سرمایه اجتماعی مردمی است.
وی با اشاره به اینکه حمایت از تیمهای فوتبال از وظایف اصلی شهرداریها و شوراهای اسلامی است، خواستار حمایت بیشتر آنها برای رفع مسائل و مشکلات و محدودیتهای ورزش فوتبال استان شد.
وی مهمترین هدف برگزاری گردهمایی روسای هیاتهای فوتبال خراسان رضوی در گناباد را توجه به قابلیتهای نقاط مختلف این استان و بررسی مسائل و مشکلات و ساز و کارهای رشد و شکوفایی این رشته ذکر کرد.
نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به استعدادهای مغفول مانده بسیار در ورزش فوتبال در نقاط مختلف و از جمله جنوب استان، خواستار تدوین برنامه جامع برای حمایت از این بخش شد.
حمید بنایی از روسای هیاتهای فوتبال شهرستان های خراسان رضوی خواست که نیازها و مسائل و مشکلات این ورزش در مناطق خود را جمع بندی و در قالب برنامه جامع به نمایندگان مناطق خود در مجلس ارائه دهند تا از طریق مسئولان و دست اندرکاران ذیربط رسیدگی شود.
فرماندار گناباد هم گفت: این شهرستان در کنار ظرفیتهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ازظرفیتهای زیادی در ورزش و از جمله رشته فوتبال برخوردار است که تاکنون به دلیل مشکلات مختلف و نبود حمایتهای لازم به فعلیت نرسیده است.
محمد علی نبی پور گفت: برگزاری گردهمایی روسای هیاتهای فوتبال خراسان رضوی؛ فرصت مناسبی برای تمرکز زدایی از مرکز استان و حتی کشور و شناخت قابلیتهای این منطقه است.
 

رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران  گفت : متاسفانه اکثر شوراهای شهر استان و از جمله مشهد به اهمیت و نقش فوتبال در جلوگیری از آسیب های اجتماعی توجه ندارند.
محمد مهدی برادران افزود : در شورای شهر مشهد در خصوص فوتبال و لایحه هایی که در این عرصه ارایه می شود حرف هایی زده می شود که من از تکرار آن در این جا خجالت می کشم. وی ادامه داد : متاسفانه بسیاری از مسوولین خود را از ورزش کنار کشیده اند و همراهی لازم را ندارند.
وی ادامه داد : بعضی از مسوولین ما خوابند آسیب های اجتماعی را رها کرده اند و منابع را صرف اموراتی می کنند که جوان ها نمی پسند ند.

وی گفت : بسیاری از ادارات زمین ها و امکانات ورزشی خود را در اختیار عموم قرار نمی دهند که با اهتمام وزیر جدید ورزش بخشنامه ای از طرف استانداری صادر شده است که این کار صورت بگیرد که متاسفانه در بعضی از ادارات به این ابلاغیه توجه نشده است.
برادران با تشکر و قدردانی از رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ادامه داد : اقای تاج نگاه عدالت محوری دارد براساس همان نگاه اسلامی و مبتنی بر عدالت همه چیز را در تهران نمی بیند که فقط به چهار بازیکن چهار میلیاردی توجه بشود.

 
برادران در مورد فوتبال بانوان استان خراسان رضوی گفت : استان خراسان تیمی در لیگ بانوان ندارد اما با مسوولین تیم پدیده صحبت شده که در سال آینده در بخش بانوان تیم داری کنند.

وی درخصوص حمایت مالی از دو تیم لیگ برتری استان گفت : خوشبختانه دادستانی که مدیریت اموال مجموعه پدیده را در اختیار دارد حمایت خوبی از تیم پدیده انجام داده و می دهد اما متاسفانه تیم سیاه جامگان حامی مالی خاصی ندارد.
برادران در مورد وضعیت کلی فوتبال استان گفت : بعضی از شهرستان ها مثل سبزوار کاشمر و تربت حیدیه استعداد داشتن یک تیم فوتبال را در لیگ سه کشور دارند اما این استعداد هنوز به فعلیت در نیامده است.
وی ادامه داد : هم اکنون نیز تیم فوتبال پرسپولس مشهد در صدر لیگ سه کشور قرار دارد که به احتمال قوی به لیگ دو صعود خواهد کرد.
رییس هیئت فوتبال خراسان رضوی با تاکید بر توجه فوتبال پایه و همچنین امر آموزش گفت : ما در این راستا مسابقات نونهالان و نوجوانان را رایگان بر گزار کردیم و سعی ما بر این است که در آینده تیمی  بدون مربی آموزش دیده در مسابقات شرکت نکند.
وی گفت : این خوب نیست که در استان دو هزار مربی آموزش دیده داشته باشیم و روی نیمکت بعضی از تیم ها مربی کلاس نرفته بنشیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.