وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با افتتاح پروژه فولاد ۲ خراسان ظرفیت تولید فولاد در کشور را به ۳۱ میلیون تن می‌رساند.

ظرفیت تولید فولاد در کشور به ۳۱ میلیون تن رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  تسنیم، محمدرضا نعمت زاده عصر امروز در مراسم افتتاحیه مجتمع فولاد شماره 2 خراسان رضوی اظهار داشت:  در طول فعالیت دولت تدبیر و امید میزان مطالعات هوایی برای اکتشاف معادن به 400 هزار کیلومتر رسیده در حالیکه تا پیش از آن 180 هزار کیلومتر بوده  و این مطالعات جدید یک و نیم میلیارد تن ذخیره جدید از فلزات را شناسایی کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی موجود در خراسان رضوی از جمله مس، طلا، روی و آهن، خاطرنشان کرد: استخراج و فرآوری ذخایر این معادن نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: بهره‌برداری از مجموعه فولاد خراسان در نیشابور ظرفیت تولید فولاد خام در کشور را به 31 میلیون تن رسانده و می‌تواند به صادرات بیشتر فولاد کمک کند.

نعمت زاده  با بیان اینکه سال گذشته 6 میلیون تن انواع فولاد از کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: امید می‌رود که میزان 55 میلیون تن تولید فولاد در سال در ایران تولید شود که 40 میلیون تن آن برای مصرف داخلی و 15 میلیون تن آن برای صادرات در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح واحد گندله سازی نیشابور تا شهریور ماه سال آینده، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه 500 میلیارد تومان است و بهره‌برداری از آن می‌تواند به تکمیل چرخه تولید فولاد بسیار کمک کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.