نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ترکیب کابینه خود گفت: فکرش هستم، اما چو فردا شود فکر فردا کنم.

پاسخ جالب هاشمی‌طباء در مورد چینش کابینه‌اش؛ چو فردا شود فکر فردا کنم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صداوسیما، هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تولید ملی مجموعه‌ای از صنعت، کشاورزی و خدمات است، طبیعتاً مواردی مثل استخراج نفت و گاز در زمینه صنعت دسته بندی می‌شود، اما باید بدانیم توجه به هر کدام از این‌ها می‌تواند مفید باشد.

وی گفت: در تولید صنعتی احتیاج به سرمایه گذاری‌های جدید و ارتقای کیفیت کالاهایمان داریم تا محصولاتمان در داخل خوب به فروش برسد و همچنین بتوانیم به خارج صادر کنیم.

هاشمی طبا با تأکید بر ضرورت اصلاح کشاورزی افزود: در دولت آقای هاشمی رفسنجانی به اصلاح کشاورزی خیلی توجه شد حتی کارخانه‌های زیادی برای ساخت قطعات و ابزارهای آن ایجاد شد، اما بعد تعطیل و فراموش شد، لذا باید در این زمینه بررسی مجددی صورت بگیرد.

وی گفت: در بحث خدمات نیز باید به موضوع گردشگری بپردازیم، زیرا موضوع گردشگری می‌تواند در مقابله با بیکاری موثر باشد.

هاشمی طبا افزود: در زمینه تولید ملی حتما باید به نیروهای کارآفرین، بخش خصوصی و عموم مردم توجه شود و احساس نکنیم که دولت می‌تواند همه کار را انجام دهد.

وی در خصوص خام فروشی نیز گفت: عمدتا بحث خام فروشی روی موضوع نفت متمرکز است، امکانات و مراکزی که برای تبدیل نفت خام به فرآورده‌ها در داخل کشور ایجاد شده است پاسخگوی کل صادرات نفت نیست از این رو ساخت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های جدید به این مهم کمک می‌کند، البته همه این‌ها را باید با توجه به لطمه نزدن به زیستگاهمان انجام دهیم.

هاشمی طبا افزود: بحث خام فروشی درباره چیزهایی مثل سنگ آهن صدق می‌کند که باید توجه کنیم تولید براساس معیارهای زیست محیطی باشد.

وی گفت: در بحث فرآوری ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم و باید توجه داشت که وقتی روال سرمایه گذاری در کشور راحت باشد و سرمایه گذاران خارجی و داخلی احساس امنیت و سود داشته باشند قطعا تشویق خواهند شد این کار را انجام دهند.

وی در خصوص ترکیب کابینه خود نیز گفت: فکرش هستم، اما چو فردا شود فکر فردا کنم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.