گنبد کاووس- رئیس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به اینکه شرق استان مناطق آلوده به سالک در استان است، گفت: زباله‌های حاشیه شهر و نخاله‌های ساختمانی عامل شیوع بیماری سالک در گلستان است.

زباله‌های حاشیه شهرها عامل شیوع بیماری سالک در گلستان/  آموزش مردم در دستور کار قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا هنرور در همایش سلامت و مسئولیت اجتماعی با محوریت کنترل سالک اظهار داشت: در هفته سلامت، اتوبوس دهان و دندان در شهرستان مراوه تپه به ارائه خدمات پرداخت.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان افزود: رسیدن به سلامت کامل جامعه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و با توجه به پیچیدگی فراوان در مسائل پیشگیری و کنترل سالک، مشارکت مردم تاثیر بسزایی در روند کاهش بیماری دارد.

وی تصریح کرد: زباله‌های حاشیه شهر و نخاله‌های ساختمانی در فعال کردن رشد چرخه بیماری تاثیر بسزایی دارد.

هنرور یادآور شد: مردم در آموزش باید یاد بگیرند که چگونه با این بیماری مبارزه کنند و عامل اصلی در کنترل و مبارزه مشارکت مردم است زیرا هر جا دولت به تنهایی مسئولیت کاری را عهده‌دار شده، آن کار عقیم مانده و به سرانجام نرسیده است.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: گنبدکاووس، کرند، مراوه تپه، آق تقه، قازانقایه، داشلی‌برون و اینچه‌برون از مناطق آلوده به سالک در استان گلستان است.

۶۰ روستای شهرستان گنبدکاووس درگیر بیماری سالک است

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این همایش اظهار داشت: با توجه به اینکه در یکی، ۲ ماه آینده، منطقه آزاد تجاری اینچه برون، تصویب نهایی خواهد شد، اگر درمان و پیشگیری بیماری سالک انجام نشود، به توسعه شهرستان آسیب خواهد زد.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون هر چهار شاخص هوایی، دریایی، خشکی و ریلی را دارا است، در صورتی که مناطق آزاد دیگر در کشور این ظرفیت را دارا نیستند و باید زیرساخت‌ها مانند ارتقاء حوزه سلامت افزایش یابد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حوزه کنترل و پیشگیری بیماری باید مسئولیت اجتماعی برجسته شده و از طریق دهیاران مشارکت مردمی افزایش یابد.

کریمی یادآور شد: از آنجائی نزدیک قریب به ۶۰ روستا شهرستان گنبدکاووس درگیر این بیماری هستند باید آموزش مردم در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تاکید مرد: نخستین کار در حوزه این بیماری این است که مدیران دستگاه‌های حاکمیتی، مردم و همه اقشار ضرورت و نیاز در پیشگیری و کنترل را احساس کنند.

وی اظهار کرد: باید زباله‌ها و نخاله‌های حاشیه شهر برای پیشگیری و کنترل بیماری ساماندهی شوند و روی حوزه سلامت با مشارکت مردم تمرکز بیشتری داشته باشیم.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس درباره برگزاری انتخابات هم گفت: صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا مشخص شده و اعلام نهایی برای افرادی که اعتراض به عدم احراز صلاحیت داشتند ۱۷ اردیبهشت مشخص می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.