۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 523945

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینک تحریم‌ها فقط روی کاغذ برداشته شده نه در عمل و اجرا، گفت:امروز حتی یک بانک اروپایی با ما کار نمی‌کند.

نقوی: تحریم‌ها فقط روی کاغذ برداشته شد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین نقوی حسینی در آیین بزرگداشت 119 شهید فصل بهار شهرستان تویسرکان در مسجد صادقیه این شهر اظهار داشت: اکنون جمهوری اسلامی ایران در آستانه یک تحول بزرگ است و اگر در این تحول به خوبی ایفای نقش نکنیم، مدیون همه شهدا خواهیم بود.

وی بیان کرد: یک روز رسالت بسیج ایجاب می‌کرد که لباس جنگ و دفاع مقدس بپوشیم اما امروز بسیج باید در عرصه‌های مختلف در میدان باشد.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و در جبهه‌ها سخنی از اختلاس و حقوق‌های نجومی نبود افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران بینی آمریکا را به خاک مالیده و آمریکا از شدت عصبانیت به سوریه حمله می‌کند.

وی گفت: وضعیت کنونی سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای منطقه با توجه به اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا و متحدانش غیر قابل تحمل است زیرا پس از 37 سال تحریم و تهدید و دسیسه دچار شکست شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همه آنهایی که می‌گویند سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم عرض می‌کنم که اصولاً با اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران،آمریکا حتی جرات پرتاب یک گلوله به سمت مرزهای ایران اسلامی را ندارد.

وی ابراز کرد: بازررسان سازمان انرژی اتمی در بازدید از سایت فردو پنج بار پرسیدند که آیا این سانتریفیوژها را خودتان درست کرده‌اید و این به معنای اقتدار و شکوه ایران اسلامی است.

نقوی حسینی با اشاره به فتنه‌گری دشمنان ملت و نظام اسلامی ایران در سال 88 افزود: آنها برای یک براندازی تمام عیار به میدان آمده بودند ولی شکست خوردند.

وی تاکید کرد: در عین حال، انتخاب نادرست اولین مقام اجرایی کشور که خزانه کشور به دست اوست و تمام مدیران در سطوح مختلف را تعیین می‌کند، سرعت و قدرت نظام اسلامی را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

نقوی حسینی گفت: گرچه دولت ناموفق به معنی نظام ناموفق نیست اما اگر در فرآیند انتخابات کوتاهی کنیم، بخشی از انرژی نظام صرف این بخش می‌شود.

وی مردم‌سالاری دینی و دموکراسی در ایران اسلامی را یکی از بهترین مردم‌سالاری‌های موجود در دنیا دانست و افزود: از 10 ماه قبل بیش از 170 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان، خط یاس و ناامیدی و تلاش برای کمرنگ کردن انتخابات را آغاز کرده‌اند.

نقوی‌حسینی بیان کرد: اولین وظیفه همه مردم انقلابی، بسیجی و ولایتمدار، ترغیب عموم مردم به حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب آزادانه نامزد مورد نظر خویش است.

وی افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهوری در حقیقت نماد و پرچم جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیاست و بعد از رهبری بزرگترین مقام رسمی کشور را به عهده دارد، انتخاب اصلح در اولویت بعدی قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هوشمندانه وارد انتخابات شویم و انتخاب کنیم افزود: کسانی را انتخاب کنیم که ایران و ایرانی را بزرگ و مقتدر می‌دانند نه آنکه آمریکا را کدخدای دنیا می‌دانند و سه سال و نیم از وقت کشور را با طرحی به نام برجام گرفتند.

وی تصریح کرد: امروز حتی یک بانک اروپایی با ما کار نمی‌کند چون باید برای تعامل رسمی با ما از وزارت خزانه داری آمریکا اجازه بگیرد.

نقوی حسینی گفت: وزارت خزانه داری آمریکا در ظاهر مجوز همکاری بانک‌های اروپایی با ایران را می‌دهد اما 10 شرط سخت برای برقراری این تعامل می‌گذارد و بانک‌ها عملاً از کار کردن با ما منصرف می‌شوند.

وی اظهار داشت: در روزهای مذاکرات به وزیر امور خارجه بارها تذکر دادیم که هیئت 160 نفره همراه با وزیر امور خارجه آمریکا برای تنظیم یک متن بدون راه فرار با وی همراه می‌شوند و اکنون برجام به گونه‌ای است که در ظاهر آمریکا خود را به آن پایبند نشان می‌دهد اما عملاً چیزی به ما نمی‌رسد.

نقوی‌حسینی با اشاره به اظهارات رئیس بانک مرزی ایران مبنی بر اعلام آمادگی بانک‌های اروپایی برای همکاری با ایران تصریح کرد: در حقیقت بانک‌هایی که ایشان از آنها یاد می‌کند، به مثابه صندوق‌های قرض الحسنه شهرستانی در کشور ما به حساب می‌آیند.

وی تصریح کرد: اکنون اوراق 70 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی بر روی میز رئیس جمهوری قرار دارد اما حتی یک دلار از آنها عملی نمی‌شود چون به گفته آقای عراقچی، تحریم‌های سرمایه‌گذاری فقط بر روی کاغذ برداشته شده نه در اجرا و عمل.

نقوی‌حسینی گفت: آمریکا گفت تحریم‌های سرمایه گذاری در ایران را بر می‌داریم اما بلافاصله همه افرادی را که به ایران سفر می‌کنند را تحریم کردند و گفتن به آنها ویزا نمی‌دهیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز نخست امسال در حرم مطهر رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر جا مشکلی هست به خاطر بی لیاقتی مدیران است وگرنه نظام مشکلی ندارد.

نقوی حسینی اظهار داشت: از منظر رهبر معظم انقلاب، نامزد اصلح برای ریاست جمهوری کسی است که انقلابی، پرکار، با انگیزه و متدین باشد.

وی گفت: ما مسئولانی را نمی‌خواهیم که صبح تا ظهر سرکار بروند و بعد از آن در استخر و سونا و جکوزی وقت بگذرانند.

نقوی حسینی تصریح کرد: برخی از مسئولان کنونی دولت از ثروتی 780 میلیارد تومانی برخوردارند که تنها دو وزارتخانه برای مدیریت دارایی آنها نیاز است اما در عین حال در یک جلسه رسمی و یک ساعته مجلس، نیم ساعت آن را خواب هستند.

وی گفت: با شعارگرایی نمی‌توان مملکت را اداره کرد بلکه در حالی که کشور از هفت میلیون بیکار برخوردار است و 70 درصد بنگاه های اقتصادی مانند ارج ؛ آزمایش و قند ورامین تعطیل و یا نیمه  تعطیل هستند باید با برنامه حرکت کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.