معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: جهانگیری به عنوان مدیر برجسته، مجرب، ارزشی و از خانواده شهدا در کنار روحانی و برای کمک به رئیس‌جمهور در انتخابات ثبت نام کرد.

انصاری: جهانگیری برای ‌کمک به روحانی کاندیدای انتخابات شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجید انصاری دقایقی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در کشور گفت: هر چهار سال ملت ایران برای تعیین دومین شخصیت اجرایی و سیاسی کشور پای صندوق‌های رأی می‌روند و رئیس‌جمهور خود را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: انتخابات شوراها نیز در نوع خود مهم بوده و برای نظام مایه افتخار و مباهات است. انقلاب اسلامی و دستاورد آن نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اندیشه امام راحل و همت مردم ایران و جانفشانی شهدا متبلور شده و با آرای مردم در 29 اردیبهشت نشأت می‌گیرد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه همه انتخابات ایران اسلامی در طی 38 سال اخیر بدون وقفه در موعد مقرر برگزار شده است، تصریح کرد: 29 اردیبهشت صفحه زرین دیگری در تاریخ ایران اسلامی رقم خواهد خورد و حضور همه مردم از سلایق، جناح‌ها و اقلیت‌های دینی در این انتخابات شاهد خواهیم بود.

انصاری با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات مایه دلگرمی و تقویت اقتدار ملی و دلسردی دشمنان و خنثی‌سازی توطئه‌های شوم آنان خواهد شد، گفت: بخش رسانه‌ها در این عرصه با عنوان سربازان خط مقدم کارساز تبلیغاتی بسیار اثرگذار بوده و خبرنگاران با تعهد خبری خود صحنه حفظ صداقت و کمک به مردم در انتخاب اصلح را تقویت کنند.

وی با اشاره به نبود احزاب ریشه‌دار و فراگیر در کشور از آن به عنوان یکی از خلأهای حوزه سیاسی در کشور نام برد و افزود: کارکرد احزاب صرفاً در هنگام انتخابات بروز پیدا کرده و پس از آن ظهوری نخواهد داشت.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور یادآور شد: احزاب کوچک و اسمی زیادی در کشور داریم ولی صرفاً دو گروه چپ و راست در ایام انتخابات فعال می‌شوند که به نوعی نقش احزاب را در انتخابات کم‌رنگ می‌کند.

انصاری با بیان اینکه انتخابات و تبلیغات باید قانونی باشد و فراتر از قانون باید طبق اسلام انصاف، عدالت و اخلاق را رعایت کنیم، گفت: باید فضای انتخاباتی سالم در کشور فراهم و نامزدها برنامه‌های خود را اعلام و وعده‌های آنان کلی‌گویی نشود و نقد کاندیداها با انصاف باشد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور بیان کرد: آمارهای شاخص رشد اقتصادی و توسعه از سوی مرکز آمار ایرانی اعلام می‌شود که همه مسئولان آن در دولت قبلی یا دولت‌های قبل از آن مسئولیت داشتند و بدون جانبداری و حفظ بی‌طرفی این آمارها را اعلام می‌کنند. ما اگر به آمارهای مرکز آمار ایران اعتماد و استناد نداشته باشیم اوضاع کشور چگونه باید اداره شود.

انصاری با بیان اینکه در مازندران مدیران دلسوز و خدومی در همه قوا داریم خدمات دولت در استان را افتخارآمیز دانست و گفت:‌همه کارهای اجرایی باید پیوست رسانه‌ای و تبلیغاتی داشته باشد و نباید با کم‌کاری در حوزه اطلاع‌رسانی واقعیت‌ها را از مردم دور کنیم.

وی با بیان اینکه همه دستاورد برجام این بوده که حق غصب شده ملت ایران در حوزه هسته‌ای دریافت شده بود، بیان کرد: برجام برکات زیادی برای ملت ایران ‌است و به این دلیل است که نتانیاهو دور دنیا را برای برهم زدن برجام گشته است. در واقع برجام سند افتخار نظام اسلامی ایران است و ایران اکنون جزو کشورهای هسته‌ای دنیا با دانش بالا تبدیل شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تبریک پیشاپیش هفته کارگر به سختکوشان این عرصه گفت: یکی از سیاستهای خوب دولت این بوده که ارزش پول ملی را حفظ کند و میزان پرداخت‌های سنواتی و حقوق کارگران را بیشتر از سطح نرخ تورم افزایش دهد و دولت قصد دارد به سمت شیب ملایم برای رفاه کارگران حرکت کند.

انصاری با تأکید بر اینکه فرهنگ تعامل سیاسی در کشور باید ارتقاء یابد گفت: دولت نقد را تشویق می‌کند اما باید بیان واقعیات و مشکلات باشد و بزرگنمای غلط از عملکرد دولت نوعی گناه محسوب می‌شود و باید در محضر خدا پاسخگو بود.

وی در مورد کاندیداتوری اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: همانطور که جهانگیری به نفع اصلاح‌طلبان و برای آقای روحانی به صحنه آمده است باید بگویم که این فرد از ارکان بزرگ دولت بوده و به عنوان مدیر برجسته، مجرب، ارزشی و خانواده شهدا در کنار روحانی و برای کمک به رئیس‌جمهور در انتخابات آمده ‌و طبعاً برنامه خود را در آینده اعلام خواهد کرد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در مورد پخش مناظره‌ها از سوی صداوسیما گفت: رئیس‌جمهور محترم که استاد سخن و مناظره بوده در مناظره‌ها برنامه دارد و در این مناظره‌ها صادقانه با مردم سخن می‌گوید. اخلاق به میدان می‌آید. گوشه‌ای از خدمات دولت را بیان می‌کند و مردم ایران از روحانی خاطره خوشی خواهند داشت.

انصاری قرار است پس از این نشست به دیدار دو تن از خانواده شهیدان کلانتری از شهدای دوران دفاع مقدس و شهید کمالی از شهدای مدافع حرم خواهد رفت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.