۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
کد خبر: 523947

پایگاه اینترنتی روزنامه «لِزاِکو» نوشت ایران و شرکت فورسیا، دو ناجی گروه خودروسازی پژو سیتروئن در سه ماهه نخست سال 2017 بودند.

روزنامه فرانسوی: ایران، ناجی پژو سیتروئن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی زبان «لِزاِکو»، ایران و شرکت فورسیا، دو ناجی گروه خودروسازی پژو سیتروئن در سه ماهه اول ۲۰۱۷ بودند.

فروش شرکت پژو سیتروئن با مدیریت کارلوس تاوارس با وجود اینکه در چین کاهش داشت، اما با بازگشت به موقع آن به بازار ایران و نیز پویایی گروه قطعه ساز فورسیا، ۴,۹ درصد افزایش داشت.

درآمد سه ماهه نخست سال گروه پژوسیتروئن تحت تاثیر افزایش قیمت‌های خودروهای پژو، سیتروئن و دی‌اس و فروش بیشتر قطعات خودرو، ۴,۹ درصد افزایش یافت. این شرکت فرانسوی اعلام کرد فروش خودروهایش در سه ماهه نخست امسال به ۱۳ میلیارد و ششصد میلیون یورو (۱۴ میلیارد و نهصد میلیون دلار) در مقایسه با ۱۳ میلیارد یورو در مدت مشابه سال گذشته رسیده است. درآمد پژوسیتروئن از فروش خودرو ۲,۵ درصد و از فروش قطعات واحد قطعه‌سازی فورسیا، معادل ۹,۴ درصد رشد کرد.

پژوسیتروئن پس از اینکه برای بالا بردن سودآوری، تخفیف‌هایش را کمتر کرد، سهم بازارش را در اروپا از دست داد. این شرکت فرانسوی برندهای اوپل و وکس‌هال شرکت جنرال‌موتورز را برای تقویت حضور در اروپا خریده و همچنین در جست‌وجوی منابع برای طراحی مدل‌های برقی است. این حودورسازی همچنین، برای بهبود تقاضا در چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، خودروهای شاسی‌بلند در این کشور عرضه می‌کند.

مسئولان پژو سیتروئن پیش‌بینی کرده‌اند سود این شرکت در دوره ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به بیش از ۴,۵ درصد می‌رسد. خرید اوپل و وکس‌هال به پژوسیتروئن کمک خواهد کرد رتبه دومین خودروسازی بزرگ اروپا را که در سال ۲۰۱۶ به رنو واگذار کرد، بازپس بگیرد.

پژوسیتروئن هفته گذشته اعلام کرد تحویل خودروهای این شرکت در سه ماهه نخست امسال ۴,۲ درصد رشد کرد و به ۷۲۹ هزار و چهارصد دستگاه رسید. رشد تحویل خودروها با افزایش چهار برابری در خاورمیانه و آفریقا به دلیل بازگشت به ایران و رشد ۳۱ درصدی در منطقه اوراسیا روی داد.

طبق آمار صنعتی، فروش خودروهای پژوسیتروئن در اتحادیه اروپا بعلاوه نروژ، سوییس و ایسلند ۳,۷ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.