۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۴
کد خبر: 523952

رئیس گروه وزیران دارایی اتحادیه اروپا تشکیل صندوق پول اروپا را برای وام دادن به کشورهای ضعیف خواستار شد.

اتحادیه اروپا به دنبال تشکیل صندوق پول

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه ، یرون دایسِلبلوم، وزیر دارایی هلند در جمع نمایندگان پارلمان اروپا این صندوق را جایگزینی برای صندوق بین المللی پول عنوان کرد.

این در حالی است که منطقه یورو و صندوق بین المللی پول - هر دو از طلبکاران یونان- همچنان در مورد کاهش بدهی های آتن اختلاف نظر دارند.

رئیس یوروگروپ گفت : ساز و کار ثبات اروپا - صندوق حمایت از کشورهای در مضیقه مالی که در پی بحران منطقه یورو تشکیل شد،  باید مسئولیت‌های صندوق بین المللی پول را برای کشورهای دارای پول واحد بر عهده بگیرد.

وی افزود :گزارشی در این باره در حال تهیه است و اگر مسئولیت و همبستگی داشته باشیم، می توانیم اتحادیه پولی اروپا را تقویت کنیم. یکی از راههای دستیابی به این هدف، تبدیل ساز و کار ثبات اروپا به صندوق پول اروپاست.

تا کنون، ساز و کار ثبات اروپا در برنامه های کمک مالی به کشورهای در مضیقه منطقه یورو همچون یونان با همکاری صندوق بین المللی پول اقدام می کرد.

این اظهارات در حالی گفته شد که مشارکت مالی صندوق بین المللی پول در سومین طرح کمک به یونان که ژوئیه ۲۰۱۵ امضا شد و در آن اختصاص اعتبار ۸۶ میلیارد یورویی به این کشور طی سه سال پیش بینی شده، همچنان در حال تعلیق است.

صندوق بین المللی پول که در دو طرح نخست کمک مالی به آتن نقش عمده ای داشت، اکنون در طرح سوم صرفا نقش مشورتی دارد. این نهاد بین المللی برای مشارکت مالی در سومین طرح کمک، بر کاهش قابل توجه بدهی های یونان تأکید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.