رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلسور ونزوئلا گفت که حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی با هدف حمایت از تروریست‌ها و تقویت روحیه آن‌ها صورت گرفت.

بشار اسد: هدف از حمله اسرائیل به مواضع ارتش سوریه، حمایت از تروریست‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلسور ونزوئلا گفت که حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی با هدف حمایت از تروریست‌ها و تقویت روحیه آن‌ها صورت گرفت.

سایت ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد، بشار اسد در این گفت‌وگو در رابطه با حمله شیمیایی خان شیخون گفت که هنگامی که دولت سوریه از سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمایی خواست در این خصوص تحقیق کند، آمریکا و هم‌پیمان‌های آن با تصمیم این سازمان مخالفت کردند.

وی ادامه داد: ما همچنان [بر اعزام تیم حقیقت یاب] برا بررسی حمله مصر هستیم و به همراه هم‌پیمانان روس و ایرانی خود تلاش می‌کنیم سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی جهت بررسی آنچه در خان شیخون اتفاق افتاده، تیمی به منطقه اعزام کند.

وی در چرایی عدم اعزام تیم کارشناسان سازمان مذکور گفت که چه بسا آمریکا می‌خواهد در آینده دست به تکرار سناریوی بزند تا از این طریق توجیهی برای دخالت نظامی خود در سوریه داشته باشد.

رئیس جمهوری سوریه به دشمنی و تجاوزات آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه در ارتباط با حمله شیمیایی اشاره کرد و افزود، این حملات و دشمنی‌ها با هدف حمایت از تروریست‌ها در سوریه بوده است، به همین دلیل، دولت و مردم سوریه به جنگ خود علیه تروریسم ادامه خواهند داد.

بشار اسد در وضعیت سیاستمداران در آمریکا نیز اظهار داشت که دروغگویی ویژگی بارز سیاستمداران آمریکایی بوده و برای تصدی پست‌های سیاسی کافی است در آمریکا دروغ بگویی.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما نباید آنچه را که پنتاگون می‌گوید، باور کنیم؛ چرا که آمریکایی‌ها تنها آنچه را که به نفع خودشان باشد، به زبان می‌آوردند و از گفتن آنچه بازتاب واقعیت است، طفره می‌روند.

رئیس جمهور سوریه در مورد سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا نیز بیان داشت که ترامپ از خود سیاستی ندارد، بلکه این سیاست‌های سیستم‌های آمریکایی حاکم بر نظام آمریکاست.

وی ادامه داد، دونالد ترامپ طی هفته‌های اخیر لحن خود را تغییر داد و تابع شروط دولت آمریکا شده است.

بشار اسد در پاسخ به سؤالی در مورد نحوه عملکرد دولت ترامپ اظهار داشت که «سیاست خارجی آمریکا وقت تلف کردن و غیر واقعی است».

وی به تلاش آمریکا برای هیمنه بر کشورهای دنیا اشاره کرد و تأکید کرد که آنچه در سوریه، کره، ایران، روسیه و چه بسا امروز در ونزوئلا اتفاق می‌افتد، با هدف سیطره آمریکا بر دنیا صورت می‌گیرد.

اسد ادامه داد: آمریکایی‌ها بر این باورند که سیطره و هیمنه آن‌ها بر دنیا هم اکنون در معرض خطر است و منافع نخبگان سیاسی و اقتصادی در آمریکا را تهدید می‌کند.

رئیس جمهوری سوریه به تلاش آمریکا برای قانونی کردن حمایت خود از تروریست‌ها اشاره کرد و تصریح داشت که آمریکا و متحدان آن بارها تلاش کردند که از شورای امنیت برای قانونی کردن نقش تروریست‌ها و نقش آن‌ها در دخالت غیرقانونی و تجاوز گرانه در سوریه استفاده کند.

فرمانده کل قوای سوریه به اصطلاح «مخالفان میانه‌رو» از نظر آمریکایی‌ها، آن تروریست‌هایی هستند که دست به کشتار زده و سر می‌برند و انسان ذبح می‌کنند.

بشار اسد در مورد دست یابی به راه حلی برای بحران سوریه نیز اینگونه اظهار داشت که مبارزه با تروریسم، گفت‌وگو با نیروهای سیاسی مختلف در مورد آینده سوریه و ایجاد آشتی و مصالحه از جمله محورهایی است که دولت سوریه می‌تواند برای حل این بحران تلاش کند.

وی افزود، غرب نگران حقوق بشر در سایر کشورها نیست، بلکه این نگرانی غربی‌ها برای تأمین منافع نخبگان سیاسی حاکم بر کشورهایشان است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.