بجنورد- نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای حمایت از فرهنگ و هنر استان اعلام آمادگی می کنیم.

فرهنگ و هنر جامعه را به تعالی می رساند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ دکتر علی قربانی شامگاه پنج شنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس استان گفت: بحث فرهنگی مهمترین مولفه است و جامعه را به تعالی می کشاند.
وی اظهارداشت: تنها تفاوت انسان ها در وجه فرهنگی است و این موضوع یک را جامعه را از جوامع دیگر متمایزمی کند.
وی  در ادامه  همچنین با برشمردن گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری  و توصیه ایشان در خصوص اهمیت  فرهنگ و تلاش دراین باره، بار دیگر بر ضرورت ارتقاء فرهنگ  و هنر این استان تاکید کرد.
قربانی شاد زیستن را یکی از اصلی ترین شاخصه های فرهنگی استان دانست و افزود: مردم خراسان شمالی با یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی دارند.
وی استان خراسان شمالی را با وجود اقلیم و قومیت ها و فرهنگ متفاوتش قلب ایران اسلامی خواند و متعهد شد در خصوص ارتقاء فرهنگ و هنر این استان، هنرمندان را حمایت کند.
راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم و عکس
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این مراسم از راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم و عکس سالوک در محل دفتر انجمن سینمای جوانان استان خبرداد.
حسین فرخنده اظهار داشت: این جشنواره پایان کار نیست و با همدلی و همراهی همکاران و هنرمندان این عرصه آغازی برای شروع کارگاه های آموزشی و تخصصی در حوزه فیلم و عکس است.
وی ادامه داد: قطعاٌ برای تولید آثار فاخرنیازمند دبیرخانه دائمی این جشنواره هستیم که امید است با راه اندازی این دبیرخانه شاهد تولیدات بهتر از سوی هنرمندان این عرصه و جشنواره ای با قوت بیشتر در سال های آینده باشیم.
فرخنده با بیان اینکه تمام تلاش ما این است تا جشنواره در شأن هنرمندان استان برگزار شود، اذعان داشت: هنر فیلم و عکس در بحث فرهنگ سازی و جهت دهی  افکار عمومی تاثیرگذاری بسزایی دارد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: می بایست داشته های فرهنگی، بومی و محلی استان را با استفاده از هنر قدرتمند فیلم و عکس به جهانیان معرفی کنیم.
فرخنده ابراز امیدواری کرد: یکی از فواید این جشنواره که همدلی و همفکری است تداوم پیدا کند چرا که با همدلی و همفکری شاهد جشنواره ای شایسته و در خور شأن هنرمندان استان خواهیم بود.
وی در خاتمه به افتتاح سینمای خصوصی موسسه فرهنگی و هنری تجلی عمیق اشاره و تصریح کرد: حرکت بخش خصوصی به سمت ساخت و راه اندازی سینما یک علامت و نشانه ای گویاست برای اینکه دایره مخاطبان سینما در سال های اخیر افزایش یافته و نیاز بیشتری برای استفاده از خدمات سینمایی به وجود آمده است.
هدیه ویژه داور جشنواره فیلم سالوک به هنرمندان خراسان شمالی
یکی از داوران بخش فیلم جشنواره استانی فیلم و عکس سالوک خراسان شمالی نیز هدیه ویژه ای به هنرمندان این استان اهدا کرد.
شاهد احمدلو، ضمن ابراز خرسندی از استقبال جوانان فیلمساز حاضر در جشنواره، خلاقیت و تلاش آنان را ستود و هدیه ای ویژه تقدیم این تلاش ها کرد.
وی گفت: قصد دارم در فیلم جدیدم که تابستان آینده ساخت آن را آغاز می کنم و برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد، از همکاری سینماگران جوان این استان بهره برم.
وی درمیان هنرمندان صریحا اعلام کرد: این همکاری در سه گروه کارگردانی، فیلمبرداری و گروه مشاور فیلمنامه از آقایان ناصر فکر، رضا غلامی و علی گریوانی بهره میبرم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.