اصفهان- امام جمعه اصفهان با اشاره به انتخابات های پیش رو در کشور، گفت: مشکلات حل نشدنی زیادی در کشور ما وجود دارد اما انسان‌های دلسوز که برای رضای خدا کار کنند نه برای رأی آوردن کم داریم.

انسان‌های دلسوز و با هدف خدمت در راه رضای خدا کم داریم

به گزارش قدس آنلاین، سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به انتخابات های پیش رو در کشور، مشکلات حل نشدنی زیادی در کشور ما وجود دارد اما انسان‌های دلسوز که برای رضای خدا کار کنند نه برای رأی آوردن، نداریم.

وی با بیان اینکه کاندیداهای مختلف آدم خوب را برای مسئولیت کارها انتخاب کنند، ادامه داد: ما نباید خط‌های سیاسی را در نظر بگیریم بلکه باید بر اساس شایستگی رأی دهیم و تجربه نشان داده هیچ مملکتی بدون رهبر دینی نمی‌تواند درست روی پای خود راه برود و مطمئناً زمین می‌خورد.

طباطبایی نژاد تأکیدکرد: نگویید چرا بعضی تأیید صلاحیت نشدند؛ به قول امام فعلیت افراد مهم است، طلحه و زبیر و امثال آن‌ها نیز تا وقتی ‌که خوب بودند مورد تأیید بودند.

 وی همچنین با بیان اینکه ماه شعبان ماه خدا و پیغمبر خداست، پیامبر این ماه را روزه بود و روزه این ماه را به رمضان وصل می‌کرد، روزه گرفتن، استغفار و صلوات در این ماه بسیار تأکید شده است.

 وی ادامه داد: خداوند روش‌های ماندگاری دارد که در همه زمان‌ها اعمال شده است، سنت به معنای روش است و سنت‌های الهی تغییر ناپذیرند و یکی از این سنت‌ها این است که خداوند هیچ نعمتی را که به انسان‌ها داده است تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان تغییر کنند.

وی افزود: از این سنت‌ها متوجه می‌شویم که سرنوشت هر کس دست خودش است و سرنوشت را ستاره‌ها و بخت و اقبال مشخص نمی‌کند،  اگر هزار سال دیگر نیز به همت امام(ره) تصمیم به تغییر نظام نمی‌گرفتیم الآن زیر سلطه آمریکا بودیم.

امام‌جمعه اصفهان گفت: اسپانیا ۶۰۰ سال دست مسلمان‌ها بود، تا اینکه از روش فرهنگی استفاده کردند و جوانان را مشغول هوا و هوس نمودند بعد نیز حمله کردند و آن را از دست مسلمانان گرفتند و از کشور خارج و قتل‌عامشان کردند.

وی بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند اگر ما با قران آشنا شویم عزت مال ماست اما اگر نه، افکار دیگران در ما نفوذ می‌کند و سرنوشت ما تغییر می‌کند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: سنت دیگر خدا امتحان است، یکی از سنت‌هایی که همواره بوده و خواهد بود همین امتحان است، در سوره عنکبوت آمده مردم گمان می‌کنند همین که گفتند ایمان آوردیم رهایشان می‌کنیم و امتحانشان نمی‌کنیم، اما این‌طور نیست و باید آزمایش شوند و این امتحان‌ها برای رشد انسان است.

امام‌ جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: در روز قیامت به شیطان گفته می‌شود تو ما را گمراه کردی، اما او پاسخ می‌دهد من فقط دعوت کردم و شما اجابت کردید، خودتان را ملامت کنید و من را ملامت نکنید، امیدواریم خدا به ما توفیق دهد که مستحق ملامت شیطان نشویم.

طباطبایی نژاد به فرارسیدن به روز کارگر اشاره و تاکید کرد: یکی از اشتباهات در کشور کارگر گرفتن به‌ صورت قراردادی است، می‌گوییم هزاران نفر را سرکار بردیم اما این سبک که کار نیست چرا که اینگونه کارگران نمی‌تواند روی چیزی حساب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.