خرم اباد- امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: مردم می‌خواهند ببیند چه شخصی قدرت حکومت را دارد و به دنبال این هستند تا در مناظرات زنده نقد عملکردها و نقد کارشناسانه باشد، نه اینکه به میدانی برای جوسازی و رفتارهای بر خلاف منطق و تاخت و ناز تبدیل شود.

جو سازی و تخریب در مناظره ها سیاست غربی هاست/ایجاد اشتغال وظیفه دولت است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد: در رابطه با مناظره‌های زنده انتخابات، مردم‌منتظرند تا ببینند،کاندیدها در این مناظره‌ها چه می‌کنند و این خود نشان‌دهنده این است که این مناظره‌ها فرصتی برای روشنگری و اعلام برنامه‌ها است.

وی اظهار داشت: مناظره‌ها فرصتی برای اعلام راه‌حل‌های مردم بوده و مبادا مناظره‌ها به فرصتی برای تهمت و تخریب تبدیل شوند.

امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات ۲ نکته اساسی را طی چند روز اخیر بیان کردند، عنوان کرد: اولین نکته تذکر به نامزدهای انتخابات بوده و باید نگاه آن‌ها به ملت و ظرفیت‌های داخلی باشد.

میرعمادی در ادامه افزود: رشد اقتصادی ما با تکیه بر توانمندی‌های داخلی امکان‌پذیر بوده و نامزد های انتخابات باید به این مسائل توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به مردم نیز سفارش کرده‌اند که با ایمان و ایستادگی در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند، یعنی انتخابات را تکلیف خود بدانند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: کاندیداها نباید از روش غربی‌ها تبعیت کنند و باید روش اسلامی را خط قرمز خود بدانند، چراکه مردم این مناظره‌ها را دنبال می‌کنند و طبق آن‌ها انتخاب می‌کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد اشتغال را وظیفه دولت دانست و افزود:امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال اشتغال و تولید نامیده شده است همه اهداف باید در رابطه با کار و کارگر مشخص شود و وظیفه دولت است که کار ایجاد کند.

وی با یادآوری ۱۱ اردیبشهت که روز کار و کارگر است، عنوان کرد: ارزش کارگر بر کسی پوشیده نیست و کار بالاترین عبادت و بالاترین جهاد در راه خدا به شمار می‌آید و این در حالی است که در روایات آمده است عرق کارگر به منزله خون شهید تقدس و ارزش دارد.

 آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبر دست کسی را نبوسید مگر دست کارگر،خاطر نشان کرد: کارگران سنگر اقتصادی را می‌چرخانند و در عرصه تولید نقش کارگران بر کسی پوشیده نیست.

وی یادآور شد: متاسفانه وضعیت معیشتی کارگران مناسب نیست و در حقیقت کارگران ساختمانی که در میدان می‌ایستند و با توجه به رکود حاکم دست خالی بر می‌گردند، نشان‌دهنده وضعیت دردناک آن‌ها است.

وی به پرداخت نشدن حقوق چند ماهه کارگران تنظیف و فضای سبز و وضعیت آنها اشاره کرد و افزود: قابل تحمل نیست که این کارگران چندین ماه حقوق نگیرند و مسؤولین باید خودشان تصور کنند اگر کارگر حقوق نگیرد باید چه بکند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خدمت به کارگران را ضایع نشدن حقوق آنها دانست و گفت: ما بر عکس سفارش پیامبر عمل می‌کنیم، چراکه پیامبر(ص)  می‌فرمایند، قبل از اینکه عرق کارگر خشک بشود باید دستمزدش را بدهیم و مسؤولی که به سفارش پیامبر عمل نکند چگونه می‌خواهد در آن دنیا پاسخ پیامبر را بدهد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.