رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که به زودی رژیم صهیونیستی را به پرداخت بهای آزادی اسرای فلسطینی در بند زندان‌های این رژیم وادار خواهیم کرد.

مشعل: اسرائیل را به آزادی اسرای فلسطینی مجبور خواهیم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  «خالد مشعل» امروز جمعه در سخنانی که از شبکه ماهواره‌ای القدس پخش شد، گفت که «زمان زیادی طول نمی‌کشد که اسرای فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بازمی‌گردند».

این سخنان خالد مشعل در حالی است که 1500 اسیر فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی از 12 روز پیش بنا به دعوت مروان البرغوثی از رهبران جنبش فتح که به حبس ابد محکوم شده است، در اعتراض به شرایط بد زندان، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

مشعل با اشاره به تبادل اسرای فلسطینی با رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته، تأکید کرد که حماس قادر است اکنون نیز اسرائیل را به پرداخت بها برای آزادی اسرا وادار کند.

مشعل همچنین با اشاره به آمادگی برای جانفشانی در راه آزادی اسرا، اظهار داشت که این یک مسئولیت دینی، شرعی، انسانی و برادری است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تصریح کرد: اسرای فلسطین امروز به خاطر آزادی اعتصاب غذا کرده‌اند، آنها با این قضیه وحدت در میان ایجاد می‌کنند و ما نیز به خاطر آزادی آنها متحد می‌شویم.

مشعل پیش از این گفته بود که برخی طرف‌ها پیشنهاد میانجی‌گری برای انجام تبادل اسرای جدید بین حماس و رژیم صهیونیستی را ارائه کرده‌اند.

اکتبر سال 2011 حماس و رژیم صهیونیستی تحت نظارت مصر به توافقی برای تبادل اسرا دست یافتند که طی آن گلعاد شالیت تک اسیر اسرائیلی در بند اسارت مقاومت فلسطین آزاد شد و رژیم صهیونیستی نیز 1027 اسیر فلسطینی را آزاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.