رئیس دفتر مقام معظم رهبری از پروژه توسعه حرم و مقاوم سازی ستون های اطراف مضجع مطهر سیدالشهداء (ع) در کربلای معلی بازدید و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفت.

بازدید رئیس دفتر مقام معظم رهبری از پروژه حرم سیدالشهدا (ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در این بازدید علی مهاجری، مدیر پروژه تقلیل و تقویت ستونهای حرم و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان توضیحاتی راجع به نحوه اجرای این پروژه و اقدامات انجام شده داد و گفت: در جریان انجام پروژه متوجه ضرورت تقویت کل بنای حرم مطهر و گنبدخانه شدیم و بر همین اساس علاوه بر مقاوم سازی و لاغرسازی ستون ها، تمام فضای قدیمی حرم مطهر نیز مقاوم سازی می شود که بخش عمده ای از آن انجام شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان با بیان اینکه طرح «لاغرسازی و تقویت ستون‌های اطراف ضریح مطهر»  پیش نیاز اجرای پروژه «ترفیع گنبد» است افزود: فاصله ۴ ستون قدیمی اطراف روضه منوره با ضریح مطهر، حدود یک‌متر و ۷۰ سانتی‌متر است که در مناسبت‌هایی مانند محرم و اربعین، گنجایش تردد شمار میلیونی زائران را ندارد.

وی با بیان اینکه متخصصان ایرانی برای اجرای این طرح حدود ۵سال کار مطالعاتی انجام دادند، گفت: تولیت آستان قدس حسینی سالها می‌خواست این پروژه پیچیده فنی را انجام دهد اما به‌دلیل ریسک بالا، هیچ کشور و شرکت بین‌المللی حاضر به اجرای آن نبود تا اینکه با عنایت اهل بیت و همت متخصصان ایرانی، طرح ستاد بازسازی عتبات عالیات به تایید حرم رسید.

مهاجری گفت: در این طرح، مجموعه بنای تاریخی حرم مطهر که بر اثر گذر قرون متمادی دچار تخریب شده بود، براساس دانش فنی روز، آرماتوربندی و با بتن مسلح ضد انفجار مقاوم سازی می‌شود.

آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری از دست اندرکاران اجرای این پروژه‌ها  تجلیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.