یزد – هفتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل همراه با دومین کنگره ژنتیک تولید مثل و اولین کنگره ایمونولوژی تولید مثل شامگاه جمعه با حضور مسئولان و اساتید شاخص طب تولید مثل ایران و جهان در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز بکار کرد .

هفتمین کنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزد آغاز  به کار کرد

به گزارش قد س آنلاین، رییس کنگره بین المللی طب تولید مثل در مراسم افتتاحیه این گنگره اظهارداشت: استان یزد به دستاوردهای بسیار بالایی در زمینه باروری و ناباروری،  دست یافته  و تا این زمان  بیش از ۴۰۰ طرح تحقیقاتی در مرکز ناباروری یزد انجام شده است.

عباس افلاطونیان افزود: یزد به قطب علمی باروری و درمان ناباروری کشور تبدیل شده و در حال حاضر حتی از کشورهای خارجی نیز برای درمان ناباروری به یزد سفر می‌کنند و این امر سبب پیشرفت این رشته مهم پزشکی شده است.

وی با بیان در حال حاضر روزانه بیش از ۱۵۰ زوج برای درمان نازایی به مرکز ناباروری یزد مراجعه می کنند تصریح کرد: مهمترین دستاورد این کنگره، ارتقای سطح علم بیولوژی و تولید مثل است ضمن این که این کنگره سبب ماندگاری دانشجویان در ایران و تبادل اطلاعات میان آنها شده است.

دبیر اجرایی هفتمین کنگره بین‌المللی طب تولید مثل نیز گفت : این کنگره به دنبال دیگر کنگره‌های طب تولید مثل به فاصله دو سال به میزبانی استان یزد برگزار شده و ابتکار برگزاری کنگره طب تولید مثل برای اولین بار توسط پرفسور افلاطونیان ارائه شد و  آموزش دانشجویان و ایجاد عرصه‌ای برای همفکری بیش از پیش مهمترین هدف برگزاری این کنگره است.

دکترعلی‌محمد عبدلی افزود : در این کنگره سه روزه بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰ مقاله به صورت پوستر به نمایش گذاشته شده و ۱۵ مقاله به عنوان مقاله برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی تصریح کرد : علاوه بر اساتید شاخص کشور که در زمینه طب تولید مثل فعالیت می‌کنند، اساتیدی از کشورهای استرالیا، اتریش، هلند، اکراین، انگلیس، ایتالیا، دانمارک، آلمان و ژاپن در این برنامه حضور دارند و به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.