اصفهان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم از ۴۰ پارک علمی و فناوری در کشور حمایت کرده و برای بیش از ۳۵۰۰ شرکت و مؤسسه دانش بنیان صدور مجوز کرده است.

وزارت علوم از۴۰ پارک علمی و فناوری در کشور حمایت می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمد فرهادی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی خاطرنشان کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم، بیش از۵۰۰ میلیون دلار محصولات شرکت های دانش بنیان به سایر کشورهای جهان صادر شده است.

وی تبدیل مراکز دانشگاهی و علمی به دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین و خلق ثروت و حمایت از مراکز رشد و واحدهای علم و فن آفرینی را از اولویت های اصلی وزارت علوم خواند و ادامه داد: در شرایطی که رقابت جهانی متاثر از تغییرات سریع علم و فن آفرینی است، موفقیت و پیشرفت متعلق به کشورهایی است که زمینه و بستر مناسب برای ظهور و بروز خلاقیت ها و نوآوری ها از رهگذر علم را فراهم کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این موضوع نیازمند مجموعه ای از عناصر هماهنگ نظیر دانشگاهها، مراکز پژوهشی و واحدهای فنافرینی است که با تعامل و همکاری سایر نهادها و سازمانهای اجرایی، صنایع و بخش های انسانی فعالیت می کنند. 

وی با تاکید بر نیروی انسانی متخصص و خلاق، گفت: نیروی متخصص یکی از ملزومات اصلی این فرآیند است و جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از ۲ هزار مؤسسه و مرکز آموزش عالی و دارا بودن سالانه یک میلیون دانش آموخته دانشگاهی در وضعیت مطلوبی است و توانسته جایگاه ارزشمندی در بین کشورهای منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت از ۴۰ پارک علمی و فناوری و صدور مجوز برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ شرکت و مؤسسه دانش بنیان در کشور، اظهارکرد: بسیاری از این مجموعه ها از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های پژوهش و فن آفرینی استفاده کردند.
فرهادی یادآور شد: در بخش ارتباطات بین المللی، وزارتخانه علوم همسو با سیاست خارجی کشور در پی تعامل فعال و سازنده با دیگر کشورها است.

وی اضافه کرد:» این وزارتخانه در استفاده از ظرفیت ها و تخصص ایرانیان مقیم خارج، تعامل با دانشمندان سایر ملل و همچنین عرضه محصولات و خدمات دانش بنیان به بازارهای بین المللی اقدامات خوبی انجام داده که نتایج درخشانی نیز برای ایران به همراه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.