مشهد- دومین جشنواره «مادران قصه گوی شهر مشهد» با حضور بهرام شاه محمدلو معروف به «آقای حکایتی» و گیتی خامنه چهره های پیشکسوت و سرشناس قصه گویی و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

دومین جشنواره «مادران قصه گوی شهر مشهد» به کار خود پایان داد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام شاه‌محمدلو در جمع مادران قصه گوی مشهدی گفت: قصه‌گویی ازجمله موارد اساسی و بسیار مهمی است که مادر از طریق آن می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسائل انسانی و شرافتمندی انسانیت را در لابه‌لای لایه‌های شخصیت فرزند خود قرار دهد و اثرگذار باشد.

وی افزود: هرچه مادر مجهزتر، آگاه‌تر، با دانش بیشتر و فراگیری درست تکنیک‌های قصه‌گویی و نه آموزش‌های تصنعی و تبلیغاتی با فرزند مواجه شود قطعاً بهتر نکات مثبت را منتقل می‌کند. هرچه مادر خالص‌تر، صادق‌تر، درست‌تر و با آگاهی و ادبیات غنی‌تر باشد و تکنیک‌ها و روش‌های قصه‌گویی را بهتر بداند، آن فرزند به‌شکل بهتری در فضای خانه و خانواده می‌بالد.

شاه‌محمدلو اضافه کرد: نفس اجرای این جشنواره بسیار مهم است، اما به‌تعداد راه‌ها و روش‌های زندگی می‌تواند تکنیک قصه‌گویی وجود داشته باشد. بین مادر و فرزند با کلام یا حتی بی‌ کلام ارتباط برقرار می‌شود و این ارتباط می‌تواند شیوه‌های مختلفی را منتقل کند. مادر همیشه قصه‌گو نیست؛ در عین اینکه قصه می‌گوید می‌تواند آموزش هم ببیند.

این قصه‌گوی پیشکسوت به اهمیت استقلال قصه‌گویی از تعابیر اشاره و عنوان کرد: قصه‌گویی را نباید در چارچوب تعابیر و اصطلاحات محدود کرد، چون قصه‌گویی به‌تنهایی بسیار گسترده است و بیانگر معنا و مفهوم خود است.

تداوم این جشنواره امیدوارکننده است

گیتی خامنه دیگر پیشکسوت عرصه قصه‌گوی کشورمان نیز درباره جشنواره «مادران قصه‌گوی شهر مشهد» گفت: زمانی که یک حرکت فرهنگی همچون این حرکت ارزشمند آغاز می‌شود گاهی خیلی امیدوار به تداوم آن نیستیم، اما وقتی این حرکت تداوم پیدا می‌کند نمایانگر این است که می‌خواهند به‌طور اساسی به این موضوع بپردازند.

وی با بیان اینکه این برنامه نسبت به سال گذشته پربارتر شده است ادامه داد: همه می‌دانیم که ارتباط نزدیک مادر و کودک تا چه میزان می‌تواند در سلامت روحی فرزند تأثیرگذار باشد؛ ازاین‌رو می‌توان امیدوار بود سیستم برنامه‌ریزی، کارایی برنامه و تداوم آن به تربیت قصه‌گویان حرفه‌ای بینجامد.

گفتنی است این جشنواره با حضور بیش از ۱۷ هزار علاقه مند حوزه قصه و قصه گویی در مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.