مشهد- رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قصه گویی را بهترین راهکار برای تعامل و مشارکت کودکان برشمرد و گفت: کودکان به عنوان آسیب پذیرترین اقشار جامعه همواره در معرض انواع صدمات جبران ناپذیر جسمی، روانی و اجتماعی قرار داشته و استفاده روز افزون از فضای مجازی بر شدت آسیب های آنان افزوده است.

قصه گویی بهترین راهکار برای تعامل و مشارکت کودکان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در مراسم اختتامیه دومین جشنواره «مادران قصه گوی شهر مشهد» با اشاره به مشارکت ۱۷ هزار نفری مادران قصه‌گو در این جشنواره گفت: مشهد با جمعیت سه‌میلیون‌ودویست‌هزارنفری باید شاهد حضور بیش از یک‌میلیون مادر در این جشنواره باشد، زیرا مشهد ظرفیت فرهنگی بالایی دارد.

حجت‌الاسلام پژمانفر ادامه داد: کودکان به فرصت‌های عاطفی نیاز دارند. پدران و مادران وظیفه دارند این نیاز آنان را برطرف کنند. یکی از روش‌های تأمین این نیاز قصه و قصه‌گویی است.

یکی از مشکلات دنیای امروز را بی توجهی والدین به کودکان عنوان کرد و اظهار داشت: بی توجهی والدین به کودکان عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کودکان حق دارند و ما در مقابل آنها مسؤول هستیم افزود: متاسفانه امروز والدین امکانات زیادی در اختیار فرزندان خود قرار داده اند، اما به مسئله مهم تعاون و همکاری در خانواده کم توجه بوده اند.

وی تصریح کرد: امکانات نمی تواند جایگزین آموزش در خانواده شود و کودکان بخش بیشتری از آموزش های اجتماعی خود را در خانواده فرا می گیرند.

پژمانفر با اشاره به نقش مهم مادران در خانواده افزود: مادران ایجاد کننده حس تعاون و همکاری در خانواده هستند.

وی با تاکید بر توجه والدین به مشارکت فرزندان در زمینه های مختلف اظهار داشت: والدین  باید با سعه صدر فرزندان خود را با جامعه و نحوه برخورد با آن آشنا کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس حضور والدین و صرف زمان زیاد آنها در فضای مجازی را از معضلات موجود در جامعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه والدین به جای اینکه زمانی را به فرزندانشان اختصاص دهند، سرگرم استفاده از تکنولوژی هستند.

حضور مادرانی از دیگر نقاط کشور در جشنواره «مادران قصه گوی مشهدی»

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در اختتامیه دومین دوره جشنواره «مادران قصه‌گو» ۱۷ هزار نفر در بخش مادران و مربیان برگزیده مناطق مشهد شرکت کردند که در این بخش ۱۳ نفر به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

سیدرضا موسوی از تقدیر نفرات برتر در بخش های آزاد، قصه گویی رادیویی و خانواده شهدا نیز اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۰۰ نفر در بخش رقابتی جشنواره شرکت کردند که حضور ۱۰۶ نفر از خانوادۀ شهدا در این بخش آن را نسبت به دیگر جشنواره‌ها متمایز کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ادامه داد: به‌دلیل اهمیت جایگاه قصه‌گویی در تربیت فرزندان امسال از یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه که در علوم تربیتی تخصص دارد نیز استفاده‌ شده که قصه‌ها را بسنجد و آثار تربیتی قصه‌گویی بر فرزندان را بررسی کند.

موسوی خاطرنشان کرد: قصه‌گویی به‌عنوان ابزار خلاقانۀ تربیتی در اختیار مادر قرار دارد. باوجودآنکه این جشنواره در مشهد برگزار شد مادرانی از دیگر شهرها همچون بیرجند، تهران، اصفهان و سبزوار نیز در بخش آزاد و حتی آموزش‌های این جشنواره شرکت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.