کرمان- عضو شورای شهر کرمان گفت: مشکلی بیکاری در این شهر وجود ندارد بلکه کسانی که انتظار کار در موقعیت اداری دارند، بیکار هستند.

جوانان کرمانی جویای کار اداری همچنان سرگردانند

علیرضا لعل اکبری: عضو شورای شهر کرمان گفت: مشکل بیکاری در این شهر وجود ندارد بلکه کسانی که انتظار کار در موقعیت اداری دارند، بیکار هستند.

علی منصوری در گفت و گو با خبرنگار ما تصریح کرد: در این شهرستان جوانانی که فقط ترجیح می دهند در کارهای اداری مشغول شوند همچنان سرگردان و بلاتکلیف هستند.

وی افزود: در برخی از بخش های شهرستان کرمان به دلیل نبود کارگران ایرانی، برخی از اتباع افغانی مشغول کار هستند که همین امر به عنوان معضلی مطرح است.

وی با اشاره به تقاضای برخی از جوانان تحصیلکرده کرمانی به کارهای غیرمرتبط اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم فردی که فارغ التحصیل کشاورزی است،   حاضر است به عنوان حروفچین در اداره ای مشغول شود، اما حاضر نیست در شغل مرتبط با تحصیلات خود که نیاز استان است مشغول گردد.

عضو شورای شهر کرمان تصریح کرد: زمینهای مناسبی برای فعالیت در بخش کشاورزی استان وجود دارد اما توجهی از سوی جوانان به این امر نمی شود.

منصوری، معضل اصلی جوانان کرمان را معضل پشت میز نشینی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که چنین انتظاری از سوی آنان وجود داشته باشد و برنامه ریزی صحیحی از سوی مسوولان استان در این خصوص صورت نگیرد همچنان با معضل بیکاری جوانان روبرو خواهیم بود.

عضو شورای شهر کرمان به مثال هایی در این خصوص اشاره کرد و افزود: در برخی از شهرها تقاضا برای اخذ مجوز تاکسیرانی از سوی جوانان بیکار به عنوان یکی از راه های کسب درآمد مطرح است اما در شهر کرمان این تقاضا وجود ندارد.

وی گفت: به دلیل اینکه شغل مسافرکشی در کرمان درآمد کمی دارد و کاری پر زحمت است، جوانان حتی از انجام آن پرهیز می کنند و ترجیح می دهند بیکار بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.