رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با وجود افزایش حقوق هنور دریافتی معلمان با واقعیت های اقتصادی جامعه فاصله دارد.

هنور دریافتی معلمان با واقعیت‌های اقتصادی جامعه فاصله دارد

اسفندیار چهاربند در پاسخ به خبرنگار اجتماعی «قدس آنلاین» که موضوع معیشت معلمان و را جویا شد، اظهار کرد: برای افزایش حقوق معلمان تلاش بسیاری کردیم و در بازه زمانی چهار سال ۸۵ درصد حقوق آنها را افزایش دادیم و معتقدیم با شرایط اقتصادی هنوز هم حقوق معلمان با واقعیت های اقتصادی و حد مطلوب فاصله دارد و منصفانه نیست.
وی افزود: رتبه بندی یکی از دیگر از برنامه هایی بود که برای بهبود معاش معلمان و حقوق آنها انجام دادیم تا اختلاف حقوق معلمان را با سایر کارکنان دولتی جبران کنیم و به سمتی پیش رویم که این تبعیض ها به طور کامل برطرف شود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش همچنین در مورد تکریم معلم ارتقای معیشت و منزلت آنها مطرح است که معلمان معتقدند به دلیل پایین‌ بودن میزان حقوق منزلت و معیشت آنها دچار تزلزل شده، بیان کرد: رابطه منزلت و معیشت یک رابطه خطی نیست، در منزلت عناصر مختلفی دخیل است که یکی از آنها معیشت معلمان است که ما در هفته معلم تلاش می‌کنیم تمام عناصر مهم را در نظر بگیریم.

وی افزود: ما معتقدیم اگر تلاش‌های صورت گرفته در این دوره طی ۴ سال آینده نیز تداوم داشته باشد، بتوانیم به میزان قابل‌توجهی اختلاف درآمدی میان معلمان و سایر کارکنان دولت را کاهش دهیم و از طرفی منزلت و معیشت آنها را ارتقا ببخشیم.

چهاربند در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی‌بر اینکه در حال‌حاضر چند معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: در مجموع وزارت آموزش و پرورش دارای ۹۲۸ هزار نیروی انسانی است که ۵۴ درصد از این آمار را خانم‌ها و مابقی را آقایان به خود اختصاص داده‌اند. از این تعداد ۵۷۵ هزار نفر معلم هستند.

وی افزود: با استقرار قانون مدیریت کشوری اساسا تربیت معلم از سال ۸۵ تا ۹۰ تعطیل شد و ما در طول دو دهه از سال ۸۰ تا ۹۹، ۶۴۰ هزار معلم بازنشسته داریم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: جایگزین کردن نیروهای جدید به جای نیروهای بازنشسته مستلزم اختصاص ردیف استخدامی، تامین منابع مالی و از همه مهم‌تر ظرفیت‌سازی در حوزه تربیت معلمان است.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان پاسخگوی جایگزین نیروی معلمان بازنشسته نیست، گفت: تفاهنامه‌ای با وزارت علوم منعقد شده تا بتوانیم در دانشگاه‌های معتبر که رشته تربیتی دارند، نیروی انسانی موردنیاز خود را تربیت کنیم. در واقع بتوانیم از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

چهاربند تصریح کرد: البته تربیت نیرو در سایر دانشگاه‌ها و تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای آنها برعهده دانشگاه فرهنگیان است و صرفا برای تسریع در جایگزینی نیروهای بازنشسته این تصمیم اتخاذ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.