فرانسه یک فروند رزم ناو میسترال آبی خاکی را برای شرکت در رزمایش مشترک با ۳ کشور ژاپن، انگلیس و آمریکا به بندر ساسبو ژاپن فرستاد.

رزم ناو آبی خاکی فرانسه وارد بندر«ساسبو» ژاپن شد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، همزمان با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، فرانسه یکی از رزم ناوهای میسترال آبی  خاکی خود را به پایگاه دریایی ساسبو ژاپن اعزام کرد تا به این ترتیب قدرت متحدین آمریکا را به رخ پیونگ یانگ و البته پکن بکشد.

این ناو میسترال قرار است ماه آینده در رزمایش مشترکی با نیروهای دریایی آمریکا، ژاپن و انگلیس که حوالی «گوام» برگزار می شود، حضور داشته باشد.

هدف از این رزمایش، آزمایش توانمندی های آبی خاکی نیروی دریایی کشورهای نام برده است که قرار است در «تینیان» جزیره ای با وسعت ۲۵۰۰ کیلومتر واقع در جنوب توکیو –پایتخت ژاپن- مستقر شوند.

برنامه ریزی برای این رزمایش که ۷۰۰ نفر در آن حضور دارند، پیش از آزمایش موشکی امروز کره شمالی انجام شد که البته با موفقیت توام نبوده است.

در عین حال، رزمایش مذکور پاسخی است به تمایل چین برای قدرت نمایی در آسیا-پاسیفیک و راهی برای فرونشاندن دغدغه متحدین آمریکا که فکر می کنند پکن قصد دارد دایره نفوذ خود را فراتر از آب های سرزمینی و دریای چین جنوبی گسترش دهد.

جالب آنکه فرانسه و انگلیس در همان حال که پیمان های امنیتی خود را با ژاپن و آمریکا تقویت می کنند، به فکر تحکیم پیمان های اقتصادی با چین هستند.

گفتنی است رزم ناو فرانسه که ماه میلادی گذشته (مارس) این کشور را به مقصد ساسبو ترک کرد، توان حمل ۳۵ بالگرد، ۴ قایق و چند صد نیروی نظامی را دارد.

ناو فرانسوی تا ۵ مِی در ساسبو باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.